Rekordowa liczba spotów reklamowych z Mikołajem
Aż 15,2 tys. spotów wykorzystujących motyw św. Mikołaja wyemitowano w telewizji między 1 listopada a 20 grudnia br. Pod tym względem ten rok zapowiada się rekordowo.
Jak wynika z analizy instytutu badawczego TNS OBOP stacje telewizyjne zarobiły z emisji spotów z Mikołajem ponad 68,5 mln zł (wpływy netto i cennikowe). Najwięcej, bo niemal 1,4 tys. spotów reklamowych wykorzystujących postać Mikołaja wyemitował w tym okresie Polsat. W listopadzie i grudniu br. wizerunek Mikołaja był najczęściej wykorzystywany w spotach branży telekomunikacyjnej - ponad 8 tys. spotów. Wśród reklamodawców na pierwszym miejscu znalazła się Polska Telefonia Cyfrowa, która na emisję spotów z Mikołajem wydała 12,8 mln zł (cennikowo). Z analizy tendencji rynkowych z lat 2000-2009 wynika, że obecny rok będzie rekordowy. Od dwóch lat zauważalny jest dynamiczny wzrost liczby spotów z udziałem św. Mikołaja. Na przełomie 2007 i 2008 roku wyemitowano z nim ponad 12 tys. spotów, a na przełomie 2008 i 2009 roku blisko 24 tys. W br. do 20 grudnia było ich już ok. 15 tys. Dla porównania w sezonach 2000/2001 i 2001/2002 z Mikołajem pokazano po ok. 1 tys. reklam. Dane z raportu pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP. Próba liczyła 3,3 tys. osób powyżej 4 roku życia. (DOK)(DOK)










