Samsung zadowolony z działań w serwisach społecznościowych
16.12.2009, 08:26
Samsung Electronics Polska planuje większe wydatki na reklamę w 2010 roku - kilkakrotnie zwiększy budżet na działania w serwisach społecznościowych.
Przedstawiciele marketingu firmy na razie nie zdradzają konkretnych liczb – strategia marketingowa na przyszły rok jest jeszcze przygotowywana. Wiadomo jednak, że większe wydatki będą związane z promocją nowych produktów. Do większych inwestycji w media społecznościowe przekonały marketing Samsunga efekty kampanii ”LEDerzy Ewolucji”, zakończonej dwa tygodnie temu. Akcja (15 października - 13 listopada br.) przygotowana przez Samsung we współpracy z agencją interaktywną 180heartbeats promowała w serwisie Facebook multimedialne telewizory Samsung LED. Na Facebooku utworzono lokalny proflil marki telewizorów, a internauci mogli wygrać m.in. telewizory Samsung, zdobywając punkty. Ponadto przygotowano serię quizów, aplikację do modyfikowania fotografii oraz specjalne awatary. Dodatkowe punkty gracze zdobywali za zapraszanie do zabawy znajomych. Choć akcja na Facebooku była częścią prowadzonej w ostatnich miesiącach kampanii promocyjnej najnowszych telewizorów Samsung, zabawa w portalu, poza wsparciem PR i trzydniową kampanią banerową, nie była szerzej komunikowana w mediach. Mimo to przyciągnęła ponad 9 tys. osób, które spędziły na stronach profilu średnio 15 minut. O zabawie dowiedziało się ponad 520 tys. osób. Świadomość marki wzrosła z 11 do 14 proc. Po rozdaniu nagród (20 listopada) na profilu Samsung nadal jest ponad 300 aktywnych graczy. Te efekty skłoniły dział marketingu Samsung do kontynuacji projektu w przyszłym roku. Obecnie trwają prace nad jego rozwijaniem oraz wykorzystaniem w ramach globalnego profilu marki Samsung, który zostanie uruchomiony na Facebooku w lutym 2010 roku. Dotąd koncern utworzył taki międzynarodowy profil jedynie dla swoich telefonów.(MŁ, 16.12.2009)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










