Hoop podmieni spoty Hoop Coli, bo ma do nich zastrzeżenia KRRiT
15.12.2009, 08:27
Dziś do emisji trafią zmodyfikowane spoty Hoop Coli firm Hoop. Wstrzymania emisji poprzednich, zaledwie kilka dni od startu kampanii, zażądał przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
Kampania ”ColęDawanie” ruszyła 4 grudnia, a spoty były pokazywane m.in. w TVN, Polsacie, kanałach Discovery Channel i At Media. Podkładem muzycznym reklamy była specjalnie napisany przez Tomasza Pizło utwór - ”Hoop Colę Daj”, na nutę pastorałki ”Hej w dzień narodzenia”. Zdaniem przewodniczącego KRRiT reklama jest sprzeczna z ustawą o radiofonii i telewizji, bo nie szanuje przekonań religijnych odbiorców, a zwłaszcza chrześcijańskiego systemu wartości. Podnosi, że w tradycji polskiej pieśni religijne mają istotne znaczenie w kształtowaniu zwyczajów społecznych i więzi rodzinnych.
Z taką oceną nie zgadza się Edyta Bach, PR manager Hoop Polska, która wczoraj przesłała pismo z wyjaśnieniem do KRRiT. - Spot nie zawiera w żadnym wypadku elementów drwiących, kpiących, czy obraźliwych zarówno w odniesieniu do chrześcijańskiego systemu wartości czy przekonań religijnych odbiorców reklamy, jak również jakichkolwiek symboli religijnych – argumentuje Bach i przypomina, że dział marketingu firmy Hoop od wiosny realizuje dla marki strategię, która zachęca Polaków do otwartości i empatii. - Grudniowa kampania to kontynuacja wcześniejszych działań prowadzonych pod hasłem ”Odkręć się na innych”. Ich celem jest podtrzymywanie życzliwych i przyjaznych relacji międzyludzkich. Dlatego w obecnej kampanii również zachęcaliśmy do wspólnego kolędowania, biesiadowania, spędzania wspólnego czasu, przeżywania radości świąt, wzajemnej tolerancji. W żadnym wypadku nie było naszym celem obrażanie uczuć religijnych - przekonuje Bach. Jednak na wniosek KRRiT Hoop wraz z agencją Hand Made, która jest autorką reklam, przygotowały nową wersję spotu.
Nie była to jedyna taka interwencja przewodniczącego KRRiT Witolda Kołodziejskiego w ostatnich dniach. W zeszłym tygodniu wysłał pismo do stacji radiowych, w którym wzywał do wstrzymania reklam portalu aukcyjnego Allegro.pl z kolędą ”Wśród nocnej ciszy”.
(MŁ, 15.12.2009)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych.
Więcej informacji w Regulaminie.