Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 10, 2009

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Mariusz Szczygieł otrzymał Nagrodę Książki Europejskiej

Reporter ”Gazety Wyborczej” Mariusz Szczygieł zdobył European Book Prize za książkę ”Gottland” opowiadającą historię Czech w XX wieku.

Dwoje laureatów European Book Prize ogłoszono w Parlamencie Europejskim. Oprócz Szczygła nagrodzono francuską europosłankę Sylvie Goulard za książkę ”L’Europe pour les Nuls”. Celem konkursu jest promowanie wartości europejskich oraz wiedzy na temat krajów Unii Europejskiej. Zwycięzców wyłania jury, w którym zasiada 27 dziennikarzy (z każdego kraju UE po jednym). Laureat otrzymał 10 tys. euro.

(GK, 10.12.2009)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 10, 2009

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Trzy miesięczniki luksusowe poprawiły sprzedaż w trzech kwartałach br.

”Glamour”, ”Pani” i ”Zwierciadło” to jedyne tytuły z segmentu miesięczników luksusowych dla kobiet, które w trzech kwartałach br. poprawiły sprzedaż w stosunku do tego okresu w 2008 roku.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, liderem segmentu w okresie od stycznia do września br. był ”Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnie rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 240 936 egz. (spadek o 5,33 proc. wobec trzech kwartałów 2008 roku). Kolejne miejsca zajęły: ”Joy” (Marquard Media Polska) z wynikiem 188 016 egz. (spadek o 10,32 proc.), ”Glamour” (G+J Polska) – 133 890 egz. (wzrost o 4,33 proc.), ”Cosmopolitan” (Marquard Media Polska) – 131 656 (spadek o 6,23 proc.), ”Pani” (Wydawnictwo Bauer) – 113 450 egz. (wzrost 4,95 proc.), ”Zwierciadło” (Wydawnictwo Zwierciadło) – 92 955 egz. (wzrost o 25,74 proc.), ”In Style” (Burda Media Polska) – 86 441 egz. (spadek o 28,6 proc.), ”Elle” (Burda Media Polska) – 78 674 egz. (spadek o 0,01 proc.) i ”Uroda” (Edipresse Polska SA) – 76 625 egz. (spadek o 1,67 proc.). Miesięczniki shoppingowe dla kobiet w okresie styczeń-wrzesień br. sprzedawały się gorzej niż rok temu: ”Avanti” (Agora SA) - 166 708 egz. (spadek o 3,05 proc.), ”Hot Moda & Shopping” (wtedy Edipresse Polska SA, od 2 listopada br. w portfolio Marquard Media Polska) – 81 275 egz. (spadek o 10 proc.). Rozpowszechnianie płatne razem w samym wrześniu br. miesięczników luksusowych było następujące: ”Twój Styl” – 286 524 egz., ”Joy” – 207 834 egz., ”Cosmopolitan” – 135 045 egz., ”Glamour” – 130 090 egz., ”Pani” – 111 203 egz., ”In Style” – 97 365 egz., ”Zwierciadło” – 90 642 egz., ”Elle” – 90 158 egz., ”Uroda” – 70 195 egz.; a miesięczników shoppingowych: ”Avanti” – 211 985 egz. i Hot Moda & Shopping” – 82 395 egz.

(AW, 10.12.2009)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo