Dział: INTERNET

Dodano: Grudzień 03, 2009

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Google zezwala wydawcom ograniczyć bezpłatny dostęp do ich stron

Koncern Google Inc. ograniczy darmowy dostęp do artykułów prasowych publikowanych w serwisie Google News. To odpowiedź na postulaty wydawców.

Google oddało do dyspozycji wydawców zmodernizowany program First Click Free. Do tej pory umożliwiał on jednokrotne darmowe przejście ze strony wyszukiwania na serwis z płatną treścią, lecz jednocześnie pozwalał na przejrzenie nielimitowanej liczby stron w ramach danego serwisu. Teraz dostawcy treści publikowanych w Google News mogą ograniczyć do pięciu liczbę bezpłatnych wejść na swoje artykuły – kolejne kliknięcia wymagają rejestracji lub subskrypcji. Prasowy serwis Google od miesięcy był krytykowany przez przedstawicieli firm medialnych, zwłaszcza wydawców prasy, którzy zarzucali koncernowi z Mountain View, że zarabia na udostępnianiu efektów cudzej pracy.

(ATS, LL, 03.12.2009)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.