Wpływy reklamowe telewizji na papierze nie zmalały
W listopadzie łączne wpływy cennikowe głównych telewizji ze sprzedaży czasu reklamowego wyniosły 990 mln zł i były o zaledwie 0,1 proc. wyższe od tych z listopada ub.r. (989 mln).
Największe przychody reklamowe wypracował w listopadzie TVN – według danych cennikowych było to 357,5 mln zł, o 8 proc. mniej niż w listopadzie ub.r. Drugi był Polsat z przychodami cennikowymi 294 mln zł (wzrost o 1 proc.). Wpływy Programu 1 TVP wyniosły 205 mln zł (wzrost o 11 proc.), a Programu 2 – 133,5 mln zł (wzrost o 6 proc.). Łącznie po 11 miesiącach br. główne stacje uzyskały ze sprzedaży czasu reklamowego – gdyby kierować się danymi bez rabatów - 7,4 mld zł. W tym samym okresie ub.r. było to 7,3 mld zł, czyli według danych na papierze ten rok był lepszy o 1,3 proc. Jak jest w rzeczywistości, wiedzą same stacje, które nie ujawniają rzeczywistych przychodów. Dane AGB Nielsen Media Research.(RUT, 03.12.2009)










