Ubywa uczestników programów lojalnościowych
23.11.2009, 08:15
Zmniejsza się liczba aktywnych uczestników programów lojalnościowych, udział w nich bierze obecnie już tylko co piąty Polak - wynika z raportu ”BTL Monitor” instytutu ARC Rynek i Opinia.
Raport ”BTL Monitor” przeprowadzany od dziewięciu lat przedstawia tendencje w zachowaniach konsumentów dotyczące promocji sprzedaży, konkursów promocyjnych i programów lojalnościowych. Z danych zebranych w lipcu br. wynika, że w tym roku aktywni uczestnicy programów lojalnościowych stanowili 19,3 proc. badanych. Dla porównania w ub.r. było to 25,8 proc., w 2007 roku – 27,3 proc., a w 2006 roku – 28 proc. - Programy lojalnościowe w obliczu spowolnienia gospodarczego stanęły przed dużym wyzwaniem. Muszą sprostać bieżącym potrzebom konsumentów oczekujących szybszych niż zwykle profitów - komentuje raport Marzena Białasek, koordynatorka badania ”BTL Monitor”. Dwa główne wnioski z badania to: trend spadkowy uczestników programów lojalnościowych przyspieszył, lojalność została przedefiniowana – polscy konsumenci oczekują szybszego zaspokojenia potrzeb. Programy lojalnościowe są zachętą do skorzystania z usługi lub zakupu produktu dla 38 proc. badanych. Wciąż są najskuteczniejsze w branżach: stacje benzynowe, operatorzy telefonii komórkowej, super- i hipermarkety. Aż 46 proc. Polaków zadeklarowało bowiem chęć uczestniczenia w programach lojalnościowych supermarketów i hipermarketów. Uczestnictwem w programach lojalnościowych operatorów telefonii komórkowej zainteresowanych jest 36 proc., a stacji benzynowych – 29 proc. Na potrzeby raportu ARC Rynek i Opinia przebadał ok. 800 osób.(DOK, 23.11.2009)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










