TVP prenumeruje duże tytuły i prosi o bezpłatne pisma niszowe
19.11.2009, 08:36
Agencja Informacji Telewizji Polskiej rozesłała do wybranych redakcji pytanie, czy zgodzą się przesyłać jej bezpłatne egzemplarze swoich magazynów do przeglądu prasy. TVP prenumeruje bowiem tylko "najważniejsze tytuły".
”Agencja Informacji pracuje nad nową telewizyjną prezentacją periodyków prasowych. W przyszłej formule planujemy omawianie większej niż dotąd ilości tytułów” – pisze do redaktorów naczelnych p.o. dyrektor Agencji Jerzy Krzysztof Czerwiecki. I pyta, czy zgodzą się przesyłać po jednym bezpłatnym egzemplarzu swojego tytułu do przeglądu prasy. Jak wyjaśnia biuro prasowe TVP, prośba Agencji Informacji nie oznacza, że telewizja publiczna rezygnuje z prenumerowania prasy. ”Prenumerata obejmuje wszystkie najważniejsze tytuły w Polsce. Prośba wystosowana przez Agencję Informacji dotyczyła przede wszystkim wydawnictw specjalistycznych (branżowych), co miało m.in. na celu umożliwienie tym tytułom zaistnienie w przeglądzie prasy na antenie TVP Info. Można to potraktować jako formę promocji dla pism niszowych” – informuje ”Presserwis” biuro prasowe TVP. Pismo w sprawie przeglądu prasy trafiło m.in. do Jacka Ziarny, redaktora naczelnego miesięcznika ”Businessman.pl” (Migut Media SA). – Należy dbać o prenumeratę i unikać rozdawnictwa, ale bez przesady. Będziemy wysyłać TVP bezpłatny egzemplarz i monitorować efekty tej akcji – mówi Ziarno. Michał Gajewski, redaktor naczelny miesięcznika dla studentów ”?Dlaczego” (Platforma Mediowa Point Group SA), listu z TVP nie dostał. – Gdyby się zwrócili, pewnie bym się zgodził. To szansa zainteresowania naszymi tematami szerszego grona czytelników – mówi Gajewski. Natomiast gdyby TVP nie kupowała ”Super Expressu” (Murator SA), nie mogłaby liczyć na wykorzystanie gazety w przeglądzie prasy. – To absurd, żebym wysyłał komuś swoją gazetę, płacąc jeszcze za przesyłkę. Niech TVP oszczędza, ale nie moim kosztem – mówi Sławomir Jastrzębowski, redaktor naczelny ”SE”. O promocyjnym działaniu przeglądów prasy nie jest przekonany. – Sprzedaż od tego nie rośnie – stwierdza.(RUT, 19.11.2009)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










