Według CR Media Consulting rynek reklamy w trzecim kwartale spadł o 15,9 proc.
12.11.2009, 08:41
Przychody reklamowe mediów w ujęciu netto spadły w trzecim kwartale br. o 15,9 proc. w porównaniu z tym okresem ub.r. i wyniosły 1,3 mld zł – wynika z Ad.media Raportu przygotowanego przez CR Media Consulting SA.
W pierwszych trzech kwartałach przychody reklamowe mediów wyniosły 4,3 mld zł, co oznacza spadek w stosunku do tego okresu 2008 roku o 16,4 proc. Jedynym medium, które w trzecim kwartale odnotowało większy spadek niż w drugim, był Internet. Przychody wydawców internetowych z tytułu reklamy graficznej spadły o 8 proc. (w drugim kwartale – spadek wyniósł 6,9 proc.). Wciąż jednak jest to medium zdecydowanie najlepiej radzące sobie z kryzysem. W minionym kwartale największy ubytek przychodów reklamowych odnotowali nadawcy radiowi, których przychody zmalały o 20,8 proc. Przychody telewizji zmniejszyły się o 13,5 proc. Lepiej niż oczekiwano wyglądała sytuacja w prasie – przychody reklamowe wydawców zmniejszyły się o 19,6 proc., przy czym wciąż znacznie lepiej prezentowały się magazyny niż dzienniki. ”Zgodnie z oczekiwaniami trzeci kwartał przyniósł wyhamowanie tendencji spadkowej rynku reklamy. Bardziej istotnego ograniczenia spadków spodziewamy się w ostatnim kwartale roku, co będzie jednak głównie efektem niższej bazy niż symptomem wyraźnej poprawy koniunktury na rynku reklamy. Istotnych wzrostów przychodów reklamowych mediów oczekujemy dopiero w drugim półroczu przyszłego roku” – komentuje Maciej Chodorowski, autor Ad.media Raportu. W całym roku 2009 analitycy CR Media Consulting SA spodziewają się spadku wartości rynku reklamy o 14,6 proc.(KRZ, 12.11.2009)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










