O budowaniu marki za pomocą sportu mówili prelegenci Dni Marketingu Sportowego
06.11.2009, 11:22
Odbywające się po raz ósmy Dni Marketingu Sportowego pokazały, że w Polsce musimy się jeszcze wiele nauczyć, by skutecznie wykorzystywać sport do celów marketingowych.

Wczoraj, pierwszego dnia konferencji, organizowanej przez Sport & Business Foundation i SportWin, prelegentami byli zagraniczni eksperci. Wszyscy przekonywali, że impreza taka jak Euro 2012 to szansa dla marketingowców na poprawę wizerunku marek i zwiększenie sprzedaży.
Alan Ridley, dyrektor sponsoringu i promocji UEFA, podkreślił, że 90 proc. sponsorów Euro 2004 chciało sponsorować kolejne wydarzenia sportowe. –Euro to jedno z najważniejszych wydarzeń sportowych na świecie. Niemal każdego, bez względu na wiek czy wykonywaną pracę, angażują towarzyszące imprezie emocje sportowe. To można wykorzystać i przekuć na konkretny biznesowy sukces – uważa Alan Ridley.
Jonathan Ford, manager sponsoringu na Europę The Coca-Cola Company, zauważył, że siła marketingowa mistrzostw Europy w piłce nożnej jest większa w krajach, które biorą udział w rozgrywkach. Jego zdaniem najważniejsze jest, by wykorzystując marketingowo takie wydarzenie, mieć przygotowany globalny, obowiązujący na wszystkich rynkach, kompleksowy plan działania. Musi on dotyczyć każdego elementu marketingu - od opakowań, poprzez logo, promocje, odpowiednio przygotowane punkty sprzedaży i materiały znajdujące się tam. –Wszystko musi być do siebie dopasowane i uzupełniać się oraz angażować kibica konsumenta. Na przykład na etykietach Coca-Coli był numer SMS, dzięki któremu można było uzyskać informacje o wynikach meczów. Gdy padał gol, można było dodatkowo wygrać nagrody – argumentował Jonathan Ford. Podkreślił też, że sponsorowanie tak dużych wydarzeń sportowych to doskonała okazja do wprowadzenia nowych produktów, gdyż wówczas konsumenci są bardziej nastawieni na nowości. Ford przypomniał, że Coca-Cola wykorzystała sponsoring Euro do wprowadzenia Coke Zero.
Dzisiejszy, drugi dzień konferencji podzielono na cztery równocześnie odbywające się moduły tematyczne. Będzie mowa o sponsoringu sportowym, organizacji widowisk sportowych, strategii rozwoju sportu w mieście i naukowych aspektach marketingu oraz zarządzania w sporcie.
(MAZ, 06.11.2009)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter