Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 06, 2009

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rynek reklamy online wart był w pierwszym półroczu 658 mln zł

Wartość polskiego rynku reklamy internetowej osiągnęła w pierwszym półroczu 2009 roku 658 mln zł – wynika z badania AdEx firm PricewaterhouseCoopers i IAB Polska. Oznacza to wzrost o 12 proc. w porównaniu z pierwszą połową roku 2008.

Według Marcina Kałkuckiego, starszego menedżera w zespole ds. sektora telekomunikacji, mediów i technologii firmy PricewaterhouseCoopers, kryzys gospodarczy, który doprowadził do spadków w skali całego polskiego rynku reklamy, w najmniejszym stopniu dotknął sektor reklamy internetowej. – Choć dynamika wzrostów na poziomie kilkudziesięciu procent rocznie to już w tej chwili historia, Internet pozostaje w ofensywie, osiągając kilkunastoprocentowy wzrost w bardzo trudnym okresie – mówi Kałkucki. Reklama graficzna (display) wciąż pozostaje najpopularniejszą formą reklamy internetowej – generuje prawie 50 proc. przychodów z działań reklamowych online. W ramach tej kategorii wciąż dominują formy wbudowane w treść strony, których udział wyniósł prawie 70 proc. Z segmentu reklam w wyszukiwarkach (SEM) pochodziło 25 proc. tegorocznych przychodów reklamowych online. Autorzy badania spodziewają się szybkiego wzrostu tej formy reklamy. Dla porównania, w Wielkiej Brytanii udział reklamy SEM w wydatkach na reklamę online wynosił w pierwszym półroczu br. 63 proc. W ramach badania AdEx analizowany jest też udział reklamy efektywnościowej (CPA) w całkowitych przychodach podmiotów biorących udział w badaniu. W pierwszym półroczu 2009 roku odsetek całkowitych przychodów z reklamy w modelu CPA wyniósł prawie 10 proc. (rok wcześniej – 7,5 proc.). W tegorocznej fali badania wzięło udział 31 podmiotów. Po uwzględnieniu dodatkowych uczestników badania wzrost wydatków na reklamę w sieci wyniósł 14 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2008 roku.

(KRZ, 06.11.2009)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.