Polski rynek reklamy zewnętrznej będzie badany metodą Postar
23.10.2009, 08:59
Niemal wszystkie największe firmy reklamy zewnętrznej zdecydowały się przystąpić do projektu Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej i zgodziły się, by polski rynek outdooru badać metodą Postar.
Postar to metoda stosowana w większości krajów europejskich. Koszt jej wdrożenia może wynieść ok. 5 mln zł. Za sfinansowaniem badań polskiego rynku outdooru metodą Postar podczas posiedzenia rady Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej opowiedziały się: AMS, Clear Channel, News Outdoor i Ströer Polska oraz Business Consulting. Firmy uznały, że metodologia badawcza Postar jest dzisiaj najbardziej zaawansowana i daje możliwości szybkiej realizacji projektu na polskim rynku reklamy zewnętrznej. Wątpliwości ma jedynie Cityboard Media, gdyż uważa, że rynek powinien zapoznać się też z innymi projektami badawczymi. - Decyzja została podjęta, a w najbliższym czasie rozpoczną się procedury przygotowawcze, które powinny się zakończyć jeszcze w tym roku. Pierwsze analizy ujrzą światło dzienne za około półtora roku do dwóch lat – deklaruje Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Podczas spotkania zdecydowano, że koordynacją przygotowań do realizacji projektu zajmą się przedstawiciele Izby. Nie wiadomo jednak, czy wybór instytutu, który będzie odpowiadał za przeprowadzenie badań, poprzedzi przetarg czy negocjacje. Decyzja w tej sprawie ma zapaść w najbliższych tygodniach. Temat badań polskiego outdooru wywołał na początku września Janusz Malinowski, prezes Ströera. Oznajmił członkom Izby, że jeżeli instytucja w ciągu dwóch miesięcy nic nie zrobi w sprawie badań efektywności nośników reklamy zewnętrznej, to jego firma sama zrealizuje taki projekt.(DOK, 23.10.2009)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










