Dział: PRASA

Dodano: Październik 01, 2009

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Warszawskie wydanie "Polski" zmienia charakter

"Polska Metropolia Warszawska" (Grupa Wydawnicza Polskapresse) od 5 października ma się stać gazetą analityczną i opiniotwórczą, a nie tylko informacyjną. W soboty dołączany będzie dodatek "The Times".

W zmienionej gazecie pojawi się więcej analitycznych tekstów tłumaczących wydarzenia polityczne w Polsce i na świecie, komentarze publicystów, wywiady z najważniejszymi postaciami życia publicznego. Co tydzień w soboty (od 10 października) do ”Polski Metropolii Warszawskiej” dołączony będzie 12-stronicowy dodatek ”The Times” z wybranymi przedrukami brytyjskiego partnera gazety. – Zmienia się profil i pozycjonowanie warszawskiego wydania: z gazety newsowej na bardziej opiniotwórczą, nastawioną na komentarze i analizy – informuje Magdalena Chudzikiewicz, rzeczniczka prasowa wydawnictwa. Jak tłumaczy Paweł Fąfara, redaktor naczelny ”Polski”, w wersji drukowanej redakcja stawia na analizy i komentarze, bo proste informacje czytelnik znajduje na bieżąco w Internecie. Przypomnijmy, że jesienią do warszawskiej redakcji ”Polski” dołączyli m.in. Piotr Zaremba, Michał Karnowski i Bogdan Rymanowski. Ze względów ekonomicznych wydawca podnosi cenę egzemplarzową warszawskiego wydania ”Polski”. Od 5 października od poniedziałku do czwartku i w sobotę kosztować ma ono 2 zł (o 30 gr więcej), a piątkowe 2,50 zł (dotychczas 2 zł). – Długo wstrzymywaliśmy się z podwyżką. Podjęliśmy tę decyzję z jednej strony ze względu na niezmieniającą się sytuację na rynku reklamowym, a z drugiej, by zrównać ceny z konkurencją. Moment zmiany profilu gazety wydał się nam najbardziej optymalny – wyjaśnia Chudzikiewicz. Zmienionej ”Polsce” towarzyszy kampania reklamowa pod hasłem ”Opinie z każdej strony”. Obejmuje nośniki reklamy zewnętrznej, telewizję (TVN 24), radio, Internet i wybrane media wydawcy. Kampanię przygotowały dział marketingu Polskapresse z agencją Young & Rubicam, a media zaplanował Mediaedge:cia. Średnie rozpowszechnianie płatne razem ”Polski Metropolii Warszawskiej” w lipcu br. wyniosło 11 215 egz. (dane ZKDP).

(AW, 01.10.2009)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.