Hajdarowicz stworzył wydawnictwo dla "Przekroju" i "Sukcesu"
Po przejęciu przez Grzegorza Hajdarowicza miesięcznika "Sukces" tytuł ten, podobnie jak "Przekrój", będzie wydawany przez Wydawnictwo "Przekrój". Dyrektor wydawniczą obu pism zostanie Barbara Stanisławczyk, jednocześnie redaktor naczelna "Sukcesu".
Wydawnictwo ”Przekrój” to nowa spółka Grzegorza Hajdarowicza. Wczoraj umowę o sprzedaży mu ”Sukcesu” przez Zbigniewa Jakubasa przeglądali jeszcze prawnicy. Dziś transakcja ma zostać sfinalizowana. Kwoty nie ujawniono. Nowy wydawca nie przewiduje zwolnień. Redakcja ”Sukcesu” zostanie przeniesiona na ul. Nowogrodzką w Warszawie, dokąd przeniósł się już ”Przekrój”. – Jednak to będą oddzielne redakcje. Dziennikarze jednego tytułu nie będą pisali jednocześnie do drugiego – zapewnia Jarosław Knap, doradca należącej do Hajdarowicza grupy Gremi. – Może ”Sukces” nie ma dziś imponującej sprzedaży, ale to mocna marka. Nie musimy więc tworzyć pisma od zera i od zera go promować. Postaramy się go wyżej pozycjonować – dodaje Knap. W ”Sukcesie” będzie więcej wywiadów i materiałów lifestylowych. Branża zastanawia się, po co Grzegorzowi Hajdarowiczowi ”Sukces”. – Musi mieć jakiś pomysł na synergię z ”Przekrojem”. Choć trudno mi w tej sprawie cokolwiek więcej powiedzieć – komentuje Zbigniew Napierała, prezes Edipresse Polska, od którego Hajdarowicz w sierpniu kupił ”Przekrój”. - Na pewno jest możliwość synergii, chociaż wydaje mi się, że ”Sukces” i ”Przekrój” mogą się kanibalizować w niektórych obszarach. Myślę, że pan Hajdarowicz po prostu mądrze wykorzystuje sytuację, gdy można kupować dość tanio tytuły na rynku. Mimo że wiele osób ostatnimi czasy wieszało psy na ”Sukcesie”, uważam, że ten tytuł był bardzo dobrze robiony przy małych kosztach – ocenia Amadeusz Król, prezes AWR ”Wprost”. Średnie rozpowszechnianie płatne razem ”Sukcesu” w pierwszej połowie br. wyniosło 31 221 egz. (dane ZKDP).(MAK, 01.10.2009)










