Eurobasket przyniósł TVP prawie 6 mln zł z reklam
5,74 mln zł zarobiła Telewizja Polska SA dzięki sprzedaży czasu reklamowego przy koszykarskich mistrzostwach Europy – wynika z danych AGB Nielsen Media Research (cennikowe, bez rabatów).
Największe wpływy spółka osiągnęła z reklam emitowanych w TVP 2 (3,92 mln zł), która relacjonowała mecze Polaków oraz jeden z półfinałów. TVP 1 transmitująca finał zarobiła na reklamach 1,6 mln zł, a TVP Sport, która relacjonowała całe mistrzostwa, 210 tys. zł. Mecze Polaków w TVP 2 oglądało średnio 1,5 mln widzów, dając stacji udział w rynku na poziomie 13,8 proc. Najwięcej widzów śledziło wygrany mecz Polaków z Litwą (1,89 mln widzów), a najmniej ostatnie spotkanie naszej reprezentacji w mistrzostwach - z Hiszpanami (1,1 mln widzów). Spotkania w TVP Sport gromadziły średnio 32 tys. widzów przy udziale w rynku wynoszącym 0,36 proc. Największą oglądalność w kanale sportowym miało spotkanie Polska – Serbia (149 tys. widzów). Natomiast pokazywany przez TVP 1 niedzielny finał Hiszpania – Serbia oglądało średnio 783 tys. widzów przy 6,48 proc. udziału w rynku.(KOZ, 22.09.2009)










