55 prac nominowanych do nagród Effie
21.09.2009, 08:21
55 prac spośród 125 zgłoszonych otrzymało nominację do nagrody w tegorocznym konkursie efektywności reklamowej Effie Awards.
Agencje reklamowe otrzymały 32 nominacje. Najwięcej DDB Warszawa – pięć, Ogilvy - cztery, Brain – trzy, a Grey Worldwide Warszawa i BBDO Warszawa – po dwie. Jedną pracę nominowano z agencji: Hand Made, Leo Burnett Warszawa, Red8 Communications Group, Change Integrated, Banah Group, Saatchi & Saatchi Poland, Young & Rubicam, PZL, Publicis, Legend Group, Communication Unlimited, G7, Addapter, S4, Scholz & Friends Warszawa, TBWA/E-Graphics. Domy mediowe otrzymały 23 nominacje. Najwięcej Mediaedge:cia – pięć, domy MediaCom Warszawa i Starcom – po cztery, Universal McCann, ZenithOptimedia, MindShare – po dwie, a MPG, Carat, Maxus, Macroscope OMD – po jednej. Prace oceniło 67-osobowe jury pod przewodnictwem Jarosława Świgulskiego, prezesa Mars Polska. – W tym roku, podobnie jak w ubiegłym, podczas obrad jury pracującego w podgrupach dopuszczono dyskusje nad pracami. Specjaliści z danych dziedzin dzielili się wiedzą i spostrzeżeniami na temat sytuacji na rynku w poszczególnych kategoriach – wyjaśnia Świgulski. Prace oceniano w dwunastu kategoriach. Wśród agencji reklamowych nie nominowano żadnej pracy w kategorii Napoje alkoholowe. A wśród prac zgłoszonych przez domy mediowe nie ma nominacji w kategoriach Leki i Kampania non profit. - W tym roku jury nie miało większego problemu z wyborem. Już na etapie głosowania przez Internet dominowały spolaryzowane opinie na temat prac do nominacji i tych do odrzucenia. Te, które przeszły, zostały ocenione bardzo dobrze – mówi Anna Lubowska, prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Gala i rozdanie nagród w dziesiątej edycji Effie odbędzie się 26 października w Warszawskiej Filharmonii Narodowej.(MAZ, 21.09.2009)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










