Spada sprzedaż miesięczników dla mężczyzn, ale ”Forbes” zyskał
18.09.2009, 08:20
W pierwszym półroczu br. poprawiła się sprzedaż polskiej edycji miesięcznika ”Forbes” (Axel Springer Polska), co jest efektem zamknięcia w grudniu ub.r. miesięcznika ”Manager Magazin” (Manager Media). Magazyny adresowane do mężczyzn nadal tracą.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, spośród miesięczników biznesowych ”Forbes” miał najwyższe średnie rozpowszechnianie płatne razem w okresie styczeń –czerwiec br. – 46 892 egz. (wzrost o 10,66 proc. wobec pierwszego półrocza ub.r.). ”Businessman.pl”, wydawany przez Migut Media SA, zanotował wynik 25 274 egz. (w ZKDP nie ma danych dla tego tytułu za pierwsze półrocze ub.r.). Liderem wśród męskich miesięczników lifestylowych pozostaje ”CKM” (Marquard Media Polska) – 75 136 egz. (spadek o 11,24 proc.). Wyprzedza on ”Men’s Health” (Motor-Presse Polska) z wynikiem 62 403 egz. (spadek o 12,96 proc.) i ”Playboya” (Marquard Media Polska) – 58 567 egz. (spadek o 12,74 proc.). Średnie rozpowszechnianie płatne razem miesięcznika lifestylowo-shoppingowego ”Logo” (Agora SA) wyniosło 61 633 egz. (spadek o 19,13 proc.). W segmencie miesięczników motoryzacyjnych najlepiej sprzedawała się polska edycja ”Top Gear” (Burda Communications) – 83 475 egz. (tytuł zadebiutował w lutym ub.r.). Za nim były: ”Auto Świat Poradnik” (Axel Springer Polska) – 41 796 egz. (wzrost o 19,04 proc.), ”Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych” (Wydawnictwo Bauer) – 38 166 egz. (spadek o 9,28 proc.), ”Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska) – 32 822 egz. (spadek o 28,2 proc.) i ”Świat Motocykli” (Agora SA) – 31 177 egz. (spadek o 2,03 proc.). Wśród miesięczników o piłce nożnej magazyn ”Piłka Nożna Plus” (Profus Management) sprzedawał średnio 16 909 egz. (spadek o 25,14 proc.), a ”Magazyn Futbol” (Sportlive24 SA) – 15 708 egz. (spadek o 29,81 egz.). Ranking sprzedaży miesięczników dla kobiet na Press.pl.(AW, 18.09.2009)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










