Mniejszy segment miesięczników komputerowych i o grach
17.09.2009, 08:10
Segment miesięczników komputerowych i poświęconych grom zubożał w pierwszym półroczu o kilka tytułów. Te, które zostały, notują natomiast spadek sprzedaży.
”Komputer Świat Ekspert” i ”Komputer Świat Gry” (oba należą do Axel Springer Polska) zmieniły cykl wydawniczy i z miesięczników stały się dwumiesięcznikami. – Testujemy w ten sposób nowy model wydawniczy i realizujemy nową strategię w segmencie pism komputerowych. Ukazują się rzadziej, ale w wyżej cenie, a ich charakter zmienił się na bardziej luksusowy – tłumaczy Anna Gancarz-Luboń, PR manager w Springerze. W pierwszej połowie roku z rynku zniknął poświęcony grom ”Click!” (Wydawnictwo Bauer). Ostatnim numerem tego pisma było wydanie kwietniowe. Bauer zawiesił także wydawanie miesięcznika komputerowego ”Next”. Nie ukazał się już jego numer wrześniowy. Oba ruchy Bauer tłumaczył względami ekonomicznymi. Po pierwszym półroczu br. wśród miesięczników komputerowych najwyższe średnie rozpowszechnianie płatne razem miał ”PC Format” (Wydawnictwo Bauer) – 103 022 egz. (spadek o 28,73 proc.). Dalej były: ”PC World” (IDG Poland SA) – 49 067 egz. (spadek o 15,14 proc.), ”Chip” (Burda Communications) – 44 702 egz. (spadek o 21,11 proc.) i ”Next” (Wydawnictwo Bauer) – 36 373 egz. (spadek o 45,32 proc.). W grupie miesięczników o grach wyniki w okresie styczeń – czerwiec kształtowały się na poziomie: ”CD Action” (Wydawnictwo Bauer) – 88 980 egz. (spadek o 6,96 proc.), ”Play!” (Axel Springer Polska) – 19 354 egz. (spadek o 42,07 proc.).(AW, 17.09.2009)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










