AdEffect pomoże planować kampanie w telewizji
07.09.2009, 08:14
OMG Metrics, dział badań Omnicom Media Group, wprowadził narzędzie ekonometryczne AdEffect, wspierające planowanie kampanii telewizyjnych.
Aby stworzyć to narzędzie, OMG Metrics musiał ustalić uniwersalne czynniki decydujące o skuteczności kampanii reklamowych. Testowano wpływ ponad 20 czynników, m.in. długość kampanii, dobór stacji telewizyjnych, aktywność konkurencji, mix mediów, kreację spotu reklamowego. Na końcu przedstawiono najsilniejsze zależności między nimi, wyodrębniając te, które wyraźnie wpływają na wzrost świadomości marki i mierzą go realnie. Narzędzie AdEffect służy do porównywania różnych scenariuszy kampanii. Dzięki temu plannerzy mogą rekomendować optymalne rozwiązania w zakresie np. intensywności działań, udziału prime time’u itp.(MAZ, 07.09.2009)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










