Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 28, 2009

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

SAR zabiega, by zasady przetargowe były stosowane w Polsce

Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR będzie namawiać polskich reklamodawców, by stosowali się do zasad przetargowych obowiązujących w Europie.

World Federation of Advertisers (Światowa Federacja Reklamodawców) podpisała z European Association of Communications Agencies (organizacja zrzeszająca stowarzyszenia, których członkami są firmy reklamowe) dokument określający zasady obowiązujące w relacji klienta z agencjami i najlepsze praktyki w procesie przetargowym. Dokument przedstawia 20 głównych zasad, m.in. oferowanie odrzuconym w przetargu agencjom możliwość rozmowy o jego wynikach czy informowanie ich o wynagrodzeniach i wydatkach przetargowych. Dla Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR to dobra podstawa, by namawiać polskich reklamodawców do podpisywania i przestrzegania podobnych zasad. Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SAR-u, przyznaje, że podpisanie porozumienia przez WFA i EACA na poziomie europejskim nie oznacza, że zrzeszeni w WFA reklamodawcy (m.in. Unilever, Procter & Gamble, L’Oreal, Reckitt Benckiser) działający w Polsce są zobowiązani do przestrzegania na naszym rynku wymienionych zasad przetargowych. – Jest to jednak podstawa, żeby namawiać ich do podpisywania podobnej deklaracji w Polsce. Nie musimy już tłumaczyć, co to są zasady przetargowe i że wymyśliły je same firmy reklamowe. Mamy dokument, który na rynku europejskim uznali najwięksi reklamodawcy – tłumaczy Paweł Tyszkiewicz. Chciałby, by deklarację podpisało stowarzyszenie reprezentujące większość reklamodawców w Polsce, czyli Stowarzyszenie Wytwórców Produktów Markowych Pro Marka. – Jesteśmy w trakcie rozmów. Podpisanie dokumentu z Pro Marką zaoszczędziłoby nam podpisywania dokumentu z każdym z reklamodawców z osobna – zauważa Tyszkiewicz. Do przestrzegania zasad przetargowych w Polsce zobowiązało się tylko dwóch reklamodawców: PKN Orlen i PKO BP.

(MAZ, 28.08.2009)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.