Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 21, 2009

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Spór o prawa do programu "Wielki test z historii"

Program 1 Telewizji Polskiej 31 sierpnia pokaże program z cyklu "Wielki test z historii". – Telewizja dokonuje kradzieży intelektualnej – uważa Anita Gargas, pomysłodawczyni cyklu.

Program ”Wielki test z historii. 1939. Zaczęło się w Polsce”, poświęcony 70. rocznicy wybuchu drugiej wojny światowej, będzie trzecią audycją z tego cyklu. Gargas (dziś w tygodniku ”Gazeta Polska”) do marca br. kierowała redakcją publicystyki TVP 1. Pierwszy ”Wielki test z historii” jej pomysłu Jedynka wyemitowała 10 listopada ub.r. Drugi pokazano 30 marca, już po zwolnieniu Gargas z TVP. W czerwcu pełnomocnik dziennikarki złożył więc w sądzie pozew przeciwko TVP, domagając się przeprosin za bezprawne wykorzystanie formatu, scenariusza i tytułu wyemitowanego w marcu programu oraz 10 tys. zł zadośćuczynienia. Gargas wniosła też o zaniechanie naruszenia jej praw do formatu. – Telewizja Polska nie posiada informacji o ewentualnym pozwie ze strony redaktor Anity Gargas – mówi p.o. rzecznik prasowy TVP Daniel Jabłoński. Jak dodaje, ”Wielki test z historii” nie jest realizowany na podstawie formatu. – Audycja ta była zawsze produkowana w oparciu o pomysł pani Anity Gargas – przyznaje Jabłoński. Zastrzega jednak, że pomysł ten powstał ”w wyniku realizacji jej obowiązków służbowych jako pracownika TVP”. Mimo że Anita Gargas chce w pozwie, by sąd zakazał TVP ”korzystania z formatu »Wielki test z historii«”, Jedynka sierpniową edycję wyemituje. – Fakt, że autorem pomysłu jest Anita Gargas, zostanie uwzględniony w napisach końcowych – zapewnia Daniel Jabłoński. Nie dotyczy to jednak autorstwa scenariusza. – Nad scenariuszem – układem programu poszczególnych edycji – pracował zespół pod przewodnictwem reżysera Konrada Smugi – informuje rzecznik prasowy TVP. Według danych TNS OBOP marcowy ”Wielki test z historii” obejrzało w Jedynce 3,1 mln widzów (więcej, niż Megahit Polsatu), natomiast pierwszą audycję cyklu w listopadzie ub.r. – 2,8 mln osób.

(RUT, 21.08.2009)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 21, 2009

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Reklamy w Polsacie we wrześniu tańsze o jedną czwartą

Polsat rozpoczyna dziś sprzedaż czasu reklamowego na wrzesień. Średni koszt dotarcia w grupie komercyjnej jest o 25 proc. niższy, niż we wrześniu ub.r.

Najdroższe w cenniku Polsatu są reklamy przy emitowanym w piątek 11 września wieczornym paśmie filmowym – kosztują 61,8 tys. zł za 30 sekund (dane bez rabatów). Tradycyjnie drogie są też spoty przy poniedziałkowym paśmie Megahit, przy którym ceny dochodzą do 60,3 tys. zł – to o 11 proc. mniej, niż we wrześniu ub.r. O 29 proc. staniały też reklamy przy serialu ”Skazany na śmierć” – najdroższe kosztują 54,8 tys. zł. We wtorek sprzedaż reklam na przyszły miesiąc otworzył TVN – średnia cena w cenniku stacji spadła o 10 proc. w porównaniu z ub.r. Natomiast od 10 sierpnia czas na wrzesień sprzedaje biuro reklamy Telewizji Polskiej – średnia cena w ciągu całej doby pozostała tam taka sama jak w ub.r., a średnia cena w prime time wzrosła o 4 proc.

(RUT, 21.08.2009)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.