W czerwcu i lipcu najwięksi producenci lodów wydali na reklamę o 20 proc. mniej
Koncerny Nestlé i Unilever na reklamę swoich lodów w mediach wydały czerwcu i lipcu o ponad 20 proc. mniej, niż w tym samym okresie ub.r., natomiast firma Koral zwiększyła wydatki - o ponad 8,5 proc.
Jak wynika z danych cennikowych Expert Monitora, w czerwcu i w lipcu Nestlé Polska, Unilever Polska i Koral przeznaczyły w sumie na reklamę swoich lodów w telewizji, radiu i prasie 15,8 mln zł – podczas gdy w tym samym czasie 2008 roku zrealizowały kampanie za 19,7 mln zł. Tak więc budżety promocyjne lodów na pierwsze dwa letnie miesiące zmalały o 20,1 proc. Najwięcej na reklamę lodów w czerwcu i lipcu wydał Unilever – 9,6 mln zł (spadek o 22,6 proc. wobec ub.r.), koncern Nestlé Polska - 5,3 mln zł (spadek o 20,1 proc.), a firma Koral – 664,5 tys. zł (wzrost o 8,5 proc.). Tomasz Leszko, marketing manager w dziale lodów Nestlé Polska, wyjaśnia, że firma nie zmniejszyła wydatków. - Nasze budżety reklamowe wręcz wzrosły. Kampania została jednak inaczej niż w poprzednich latach rozplanowana. Obejmuje miesiące od maja do sierpnia. Jesteśmy zadowoleni z wyników sprzedaży, zwłaszcza lodów Kit Kat i Nesquik, między innymi dzięki silnej kampanii telewizyjnej – przekonuje Leszko. Jarosław Teper, jeden z szefów domu mediowego PRO Media House, zauważa, że wydatki reklamowe producentów lodów odzwierciedlają trend na rynku związany z kryzysem. - Polskie firmy korzystają na tym, że potaniała reklama w telewizji. Stąd prawdopodobnie większa aktywność firmy Koral. Ponadto polscy reklamodawcy nie są, jak zagraniczne koncerny, zmuszeni do ograniczania wydatków. Jeśli ich firmy są w dobrej kondycji, mają pieniądze na reklamę – wyjaśnia Teper.(MŁ, 17.08.2009)










