Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 14, 2009

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W drugim kwartale spadły wydatki reklamowe nawet na Internet

Według szacunków CR Media Consulting SA, opublikowanych w najnowszym Ad.media Raporcie, przychody reklamowe mediów netto spadły w drugim kwartale br. do 1,6 mld zł, czyli o 20,9 proc. w porównaniu z tym okresem ub.r.

Największe straty odniosła prasa, której przychody spadły o 27,2 proc., przy czym ponownie silniejszy spadek zanotowały dzienniki – spadek o niemal 1/3. Przychody stacji telewizyjnych spadły w drugim kwartale o 19,2 proc., a radiowych - o 22,4 proc. Po raz pierwszy w historii polskiego rynku spadły wydatki na reklamę internetową – przychody witryn z emisji reklamy graficznej zmniejszyły się w drugim kwartale o 6,9 proc. W pierwszym półroczu spadek przychodów mediów ogółem wyniósł 16,6 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem ub.r., do poziomu 3 mld zł. Przychody prasy w tym okresie spadły o 23,7 proc., telewizji – o 14,5 proc., radia – o 15,9 proc., a Internetu, pomimo wzrostu zanotowanego w pierwszym kwartale - o 2,1 proc. ”Drugi kwartał przyniósł nienotowany dotychczas na polskim rynku jednorazowy spadek wartości rynku reklamy. Bardzo dynamiczny przebieg obecnego kryzysu daje nadzieję, że po burzy szybko nadejdzie spokój. Oczekujemy, że czwarty kwartał przyniesie istotne ograniczenie tendencji spadkowej. Wzrostów wartości rynku spodziewałbym się jednak nie wcześniej niż w ostatnim kwartale przyszłego roku” – komentuje Maciej Chodorowski, autor Ad.media Raportu. W całym roku 2009 analitycy CR Media Consulting SA spodziewają się spadku wartości rynku reklamy o 14,7 proc., do poziomu 6,4 mld zł.

(KRZ, 14.08.2009)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.