Cyfra+ wiąże duże nadzieje z Multiroomem
Cyfra+ liczy, że w ciągu roku z uruchomionej wczoraj usługi Multiroom skorzysta kilkadziesiąt tysięcy abonentów.
Multiroom umożliwia oglądanie telewizji w ramach jednego abonamentu na dwóch odbiornikach. Ma kosztować od 15 do 35 zł, w zależności od abonenckiego stażu i długości trwania umowy z operatorem. Z funkcjonalności tej skorzystać będą mogli jedynie posiadacze pakietów Prestiżowy+ i PrestiżowyHD+. – Chcemy, żeby ta usługa była dostępna dla naszych najbardziej wartościowych klientów – tłumaczy Jacek Kuźniecow, członek zarządu ds. sprzedaży, logistyki i obsługi klienta w Canal+ Cyfrowym (operator Cyfry+). Jednak Bertrand Le Guern, prezes spółki, dodaje: –Jeśli Multiroom spotka się z większym zainteresowaniem, niż się spodziewaliśmy, rozważymy rozszerzenie usługi o inne pakiety. Osoby, które wykupią Multiroom, otrzymają specjalne moduły do telewizorów: główny i dodatkowy. Drugi trzeba będzie aktywować co jakiś czas, zbliżając go do modułu głównego. Jedna aktywacja wystarczyć ma na sześć godzin oglądania telewizji. – Jest to pewne zabezpieczenie, że usługa będzie wykorzystywana tylko w ramach jednego gospodarstwa domowego – wyjaśnia Jakub Jagiełka, dyrektor ds. rozwoju nowych technologii. Do skorzystania z Multiroomu niezbędny będzie również drugi dekoder. – Dzierżawienie go od nas kosztuje miesięcznie od kilku do kilkunastu złotych w zależności od rodzaju urządzenia – tłumaczy Bertrand Le Guern. Trzeba też mieć drugą antenę satelitarną bądź wykupić specjalny konwerter. Cyfra+ nie informuje, ile kosztowała inwestycja w Multiroom. – To bardzo droga usługa –mówi tylko prezes Le Guern. Usługę Multiroom już jesienią ub.r. wprowadziła sieć kablowa UPC Polska. – Cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem – mówi Jarosław Pijanowski, członek zarządu ds. marketingu i sprzedaży. Nie podaje jednak żadnych danych. Uruchomienie Multiroomu zapowiadała także platforma satelitarna N. Maciej Sojka, prezes ITI Neovision, nie chce się wypowiadać na ten temat. –Zapraszam 2 września na naszą konferencję, na której zaprezentujemy wszystkie nowości – informuje jedynie. Z kolei Olga Zomer, rzeczniczka prasowa Cyfrowego Polsatu, pytana o możliwość wprowadzenia tej usługi, odpowiada: - Mamy własną strategię rozwoju i nie wyklucza ona wprowadzenia w przyszłości usługi Multiroom.(KOZ, 13.08.2009)










