Racibórz chce się promować w Polsce i Czechach poprzez grę planszową
Gra planszowa ma pomóc w promocji miasta Raciborza (woj. śląskie) w kraju i za granicą.
Przedstawiciele urzędu miasta chcą, by gra planszowa – jej roboczy tytuł to ”Memory” - zawierała karty z wizerunkiem głównych zabytków. Połowa kart ma przedstawiać obiekty miasta i herb Raciborza, a druga połowa - obiekty i herb partnerskiego czeskiego miasta Opavy. Gra polegać ma na wyszukiwaniu par takich samych kart (obrazków) w jak najszybszym czasie i przy jak najmniejszej liczbie ruchów. Do układanki dołączona ma być mapa z krótkimi opisami obiektów w językach polskim, czeskim, angielskim i niemieckim. Jeszcze w tym roku gra dystrybuowana będzie po obu stronach granicy, przede wszystkim w miejskich centrach informacji. Finansowana ma być z pieniędzy unijnych (projekt ”Poznaj nasze miasta”). Do tej pory grę planszową wykorzystała do promocji Gdynia - jako jedyne polskie miasto znalazła się na międzynarodowej planszy gry ”Monopoly” (Hasbro).(DOK, 13.08.2009)










