UOKiK zajmie się internetowymi banerami reklamowymi
11.08.2009, 11:20
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta sprawdzi, czy banery reklamowe, które trudno jest zamknąć na stronie internetowej, są zgodne z prawem – podała ”Rzeczpospolita”.
Gazeta informuje, że UOKiK zarchiwizował kilka rodzajów reklam, które mogą być przez użytkowników odbierane jako uciążliwe. ”Chodzi między innymi o okienka, których nie można zamknąć, bo w ogóle nie mają krzyżyka albo chowa się on za belką przeglądarki. Badamy też te, w których krzyżyk co prawda jest, ale gdy chcemy najechać na niego kursorem, to zaczyna uciekać” – mówi Łukasz Wroński z urzędu, cytowany przez ”Rzeczpospolitę”. Jesienią mają być gotowe wyniki analizy UOKiK-u i wówczas urząd zdecyduje, czy przeciwko reklamodawcom będzie podejmować dalsze kroki. Może nałożyć karę finansową do 10 proc. ich ubiegłorocznych przychodów.(KOZ, 11.08.2009)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










