Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 11, 2009

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

UOKiK zajmie się internetowymi banerami reklamowymi

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta sprawdzi, czy banery reklamowe, które trudno jest zamknąć na stronie internetowej, są zgodne z prawem – podała ”Rzeczpospolita”.

Gazeta informuje, że UOKiK zarchiwizował kilka rodzajów reklam, które mogą być przez użytkowników odbierane jako uciążliwe. ”Chodzi między innymi o okienka, których nie można zamknąć, bo w ogóle nie mają krzyżyka albo chowa się on za belką przeglądarki. Badamy też te, w których krzyżyk co prawda jest, ale gdy chcemy najechać na niego kursorem, to zaczyna uciekać” – mówi Łukasz Wroński z urzędu, cytowany przez ”Rzeczpospolitę”. Jesienią mają być gotowe wyniki analizy UOKiK-u i wówczas urząd zdecyduje, czy przeciwko reklamodawcom będzie podejmować dalsze kroki. Może nałożyć karę finansową do 10 proc. ich ubiegłorocznych przychodów.

(KOZ, 11.08.2009)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.