O ponad 1 proc. wzrosła w pierwszym półroczu liczba nośników reklamy zewnętrznej
05.08.2009, 08:02
Liczba nośników reklamy zewnętrznej w pierwszym półroczu tego roku wyniosła 101,2 tys. sztuk – podała Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej. To o 1,2 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r.
Do 30 czerwca br. najliczniejszą grupę stanowiły nośniki małego formatu – 35,4 tys. (wzrost o 7,5 proc.), najmniejszą – backlighty o wymiarach 12 x 4 m – 33 tys. (wzrost o 6,5 proc.). Wyraźna była w pierwszym półroczu br. tendencja do zmniejszania liczby nośników standardowych o powierzchni 12 mkw. – 24,9 tys. (spadek o 11,3 proc.), w której głównym udziałowcem jest Grupa Ströer. Do roli najbardziej pożądanych nośników na polskim rynku out of home awansowały z kolei powierzchnie typu frontlight 18 mkw. – 14,2 tys. (wzrost o 12 proc.), których najwięcej ma Cityboard Media (ponad 30 proc. rynku). ”Generują one większe przychody niż standardowe tablice plakatowe, bo są chętniej wybierane przez reklamodawców do realizacji kampanii wizerunkowych” - czytamy w raporcie Izby. Zestawienie obejmuje firmy pierwszej piątki (ze wszystkimi podmiotami z grupy). Są to: AMS, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Grupa Ströer i News Outdoor Poland. Raport uwzględnia także dane firm: euroAWK, BP Media, Business Consulting, Defi, Gigaboard Polska, Globart, Headz Marketing Partner, JetLine, Koneser, Mini Media i Publiprox, Outdoor3Miasto, Ruch SA, Schulz Media, Supersigns, Warexpo i Żak. (DOK)(05.08.2009)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










