Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 04, 2009

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Starlink: rynek reklamowy w pierwszym półroczu br. zmniejszył się o 11,4 proc.

Według najnowszego raportu domu mediowego Starlink w pierwszym półroczu br. szacowana wartość netto rynku reklamowego wyniosła 3,43 mld zł - o 11,4 proc. mniej niż w pierwszym półroczu ub.r.

W porównaniu z pierwszym półroczem 2008 roku jedynie Internet odnotował wzrost przychodów (o 10,2 proc.). Pozostałe media zanotowały spadek: reklama kinowa (o 8,1 proc.), reklama zewnętrzna (11,2 proc.), telewizja (12,8 proc.), radio (13,0 proc.), magazyny (15,5 proc.) i dzienniki (20,2 proc.). Wśród sektorów rynku tylko trzy zanotowały dodatnią dynamikę: produkty farmaceutyczne i leki (wzrost o 11 proc.), handel (4 proc.) oraz podróże, turystyka, hotele i restauracje (3 proc.). Pozostałe sektory odnotowały spadki wydatków na reklamę - największy sektor komputery i audio-wideo (spadek o 48 proc.). Analitycy Starlinku na razie nie potrafią odpowiedzieć na pytanie, czy w drugim półroczu roku wydatki reklamowe wzrosną. - Trudno oszacować wartość rynku reklamowego do końca roku, ponieważ sytuacja zmienia się dynamicznie – mówi Lidia Kacprzycka, dyrektor generalna Starlinku. - Z pewnością widać, że na rynku jest mniej pieniędzy. Niemniej uważamy, że nadchodzące półrocze będzie okresem większej stabilizacji, a przede wszystkim czasem bardziej wyważonej polityki rabatowej stacji telewizyjnych. Konsekwencje usztywnienia polityki cenowej przez nadawców telewizyjnych mogą być dwojakie. Klienci, którzy będą walczyć o utrzymanie zakładanego wcześniej poziomu aktywności w telewizji, mogą redukować wydatki w pozostałych mediach. Z drugiej strony pojawi się też pewna grupa reklamodawców, których budżet nie pozwoli już na realizację sensownej kampanii w telewizji, w związku z czym będą szukali tańszej alternatywy – przewiduje Kacprzycka.

(MŁ, 04.08.2009)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.