Agencja Focus Advertising przekształcona w AirAgency kończy działalność
31.07.2009, 10:56
Istniejąca od 1998 roku agencja reklamowa Focus Advertising, niedawno przekształcona w agencję marketingu zintegrowanego AirAgency, kończy działalność.
Spółka, której właścicielami są jej dyrektor generalny Daniel Gadomski i dyrektor kreatywny Łukasz Słotwiński, formalnie jeszcze istnieje i kończy kilka projektów dla klientów. Jednak nie ma już zespołu, który liczył niedawno 15 osób – sam Słotwiński pracuje w jednej z agencji sieciowych – ani siedziby. Jako przyczynę zakończenia działalności Słotwiński wskazuje kryzys i w efekcie mniejsze przychody. – Choć wygraliśmy ostatnio nowe zlecenia, nie doszło do ich realizacji, bo klienci z powodu sytuacji na rynku się z nich wycofali. Agencja przestała być rentowna. Nie byliśmy w stanie zapewnić pensji naszym pracownikom – tłumaczy Słotwiński. Najważniejsi klienci agencji to Fortis Bank i Dominet Bank, PKO BP (eventy) i to głównie oni ograniczyli z nią współpracę. Zakończył ją także Carrefour Mova, wirtualny operator komórkowy należący do sieci hipermarketów – tę markę Focus Advertising wprowadzała na rynek. Wcześniej realizowała także projekty m.in. dla marki Flora koncernu Unilever, Ikei, Orlen Oil, Panasonic. Ostatnio przygotowała kampanię ”Wprost Light” – nowego tygodnika AWR ”Wprost”. W lutym br. Focus Advertising zmieniła nazwę na AirAgency i próbowała odzyskać dawną pozycję: zatrudniła designerów, wzmocniła działy strategii i obsługi klienta, poszerzyła ofertę o BTL - właściciele zakupili w tym celu połowę udziałów w agencji Mocna, która zmieniła nazwę na Kore Konnektiv. W marcu br. AirAgency połączyła się z agencją marketingu zintegrowanego Grey Matters.(MŁ, 31.07.2009)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










