Komisja Etyki Reklamy uznała, że jeden ze spotów Onet.pl narusza normy kodeksu
29.07.2009, 09:00
Komisja Etyki Reklamy uznała, że spot portalu Onet.pl pt. ”Trawka” narusza normy kodeksu etyki reklamy i obowiązujące przepisy prawa.
Reklama przedstawia konopie indyjskie i sekwencje wypowiedzi internautów: ”Poszukuję czystego moczu”, ”:))))))))))”. ”Mam nadzieję, że mam to za sobą”. W reklamie wykorzystano muzykę reggae. Według konsumenta, który zaskarżył reklamę, skojarzenie z narkotykiem jest jednoznaczne. Oprócz tego odniósł on wrażenie, że ”reklama skierowana jest w dużym stopniu do młodzieży i posługuje się skojarzeniem bez trudu dla niej zrozumiałym”. Według skarżącego reklama narusza kodeks etyki reklamy m.in. w punkcie: ”reklama skierowana do dzieci lub młodzieży nie może zawierać treści stwarzających zagrożenie dla zdrowia lub bezpieczeństwa”. Przedstawiciele Onet.pl, odpowiadając na skargę, zauważyli, że ich portal to medium poruszające różnorodne, często trudne tematy. Prowadzona od roku kampania i spoty nawiązują właśnie do tematów, które wywołują społeczne emocje i dyskusje. Zaskarżony film miał zachęcić do przemyśleń i dyskusji na temat legalizacji tzw. miękkich narkotyków. Według przedstawicieli Onet.pl ”choć film poruszał kontrowersyjny temat, to (...) reklamował tylko i wyłącznie Onet.pl, jako medium poruszające trudne i kontrowersyjne tematy”. Jednak zespół orzekający Komisji Etyki Reklamy uznał, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i narusza kodeks etyki reklamy. Reklama nie zachęca bowiem do dyskusji nad problemem, ponieważ reklamodawca zajmuje konkretne stanowisko w tej kwestii.(MAZ, 29.07.2009)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










