Rodzime serwisy społecznościowe popularniejsze niż zagraniczne
29.07.2009, 08:59
Wśród serwisów społecznościowych najpopularniejsza jest Nasza-klasa.pl, portale zagraniczne nie mogą się przebić do masowej świadomości. Na naszym rynku jak do tej pory nie przyjęły się też mikroblogi – wynika z ostatnich badań D-Link Technology Trend.
Z serwisu Nasza-klasa.pl skorzystało w ciągu sześciu miesięcy poprzedzających badanie co najmniej raz 81 proc. internautów. Nazwę portalu zna niemal każdy użytkownik Internetu (94 proc.). Ciągle popularne jest też Grono – serwis, który rozpoznaje niemal co czwarty internauta (23 proc.), gromadzi obecnie 8 proc. użytkowników sieci. Gorzej radzą sobie na polskim rynku zagraniczne serwisy społecznościowe. Wśród nich najbardziej rozpoznawalny jest MySpace.com – jego nazwę zna 14 proc. polskich internautów, a korzysta z niego 6 proc. Nazwę Facebook rozpoznaje 12 proc. internautów, a korzysta 3 proc., markę Bebo, mimo dużej popularności w krajach anglosaskich, w Polsce zna tylko 3 proc. użytkowników Internetu, a z polskiej wersji korzysta niecały 1 proc. Polskich internautów nie podbił również Twitter. Odsetek osób, które zadeklarowały korzystanie z tego serwisu, nie przekroczył 1 proc., a znajomość marki sięgnęła 2 proc. Badanie wykonał instytut MillwardBrown SMG/KRC na reprezentatywnej próbie 1013 osób w maju br.(KRZ, 29.07.2009)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










