Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 23, 2009

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rada Reklamy poleciła zmianę reklamy internetowej Getin Banku

Kolejna reklama, tym razem Getin Banku, została uznana za sprzeczną z Kodeksem Etyki Reklamy. Reklamodawcy polecono jej zmianę.

Skarga dotyczy reklamy internetowej kredytu Getin Banku opatrzonej hasłem ”sześć rat gratis, znosimy odsetki”. Konsument w zgłoszonej do Rady Reklamy skardze zwrócił uwagę, że reklamodawca nie podał całkowitego kosztu kredytu i tym samym zabrakło rzeczywistej stopy oprocentowania. To uniemożliwia porównanie tego kredytu z ofertami innych banków, co wprowadza w błąd. Getin Bank w przysłanym do Rady Reklamy oświadczeniu tłumaczył, że reklama – zgodnie z przepisem art. 16 ustawy o kredycie konsumenckim -nie musiała podawać danych dotyczących kosztów kredytu, dlatego nie pojawiła się tam też rzeczywista roczna stopa oprocentowania. Komisja Etyki Reklamy uznała jednak, że reklama wymaga modyfikacji, aby nie wprowadzała konsumenta w błąd.

(MAZ, 23.07.2009)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.