Rada Reklamy poleciła zmianę reklamy internetowej Getin Banku
23.07.2009, 08:45
Kolejna reklama, tym razem Getin Banku, została uznana za sprzeczną z Kodeksem Etyki Reklamy. Reklamodawcy polecono jej zmianę.
Skarga dotyczy reklamy internetowej kredytu Getin Banku opatrzonej hasłem ”sześć rat gratis, znosimy odsetki”. Konsument w zgłoszonej do Rady Reklamy skardze zwrócił uwagę, że reklamodawca nie podał całkowitego kosztu kredytu i tym samym zabrakło rzeczywistej stopy oprocentowania. To uniemożliwia porównanie tego kredytu z ofertami innych banków, co wprowadza w błąd. Getin Bank w przysłanym do Rady Reklamy oświadczeniu tłumaczył, że reklama – zgodnie z przepisem art. 16 ustawy o kredycie konsumenckim -nie musiała podawać danych dotyczących kosztów kredytu, dlatego nie pojawiła się tam też rzeczywista roczna stopa oprocentowania. Komisja Etyki Reklamy uznała jednak, że reklama wymaga modyfikacji, aby nie wprowadzała konsumenta w błąd.(MAZ, 23.07.2009)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










