W drugim kwartale branża outdooru zarobiła o 10 proc. mniej
22.07.2009, 08:47
Wpływy firm outdooru w drugim kwartale tego roku wyniosły 176,5 mln zł – podała Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej. Były o 10 proc. niższe, niż w tym samym okresie ub.r.
W okresie kwiecień-czerwiec br. najwięcej na reklamę na nośnikach zewnętrznych wydały branże: telekomunikacja – 17,7 proc., sprzedaż – 17,1 proc., żywność – 15,2 proc., rozrywka, kultura – 13,2 proc., środki do pielęgnacji ciała – 5,4 proc. Jeśli chodzi o kategorie produktów, najczęściej promowano: systemy telefonii komórkowej – 15,3 proc., sieci handlowe, hipermarkety i galerie – 14 proc., środki do pielęgnacji ciała – 5,4 proc., piwo – 4,6 proc. (powrót do pierwszej piątki), odzież/obuwie – 4,5 proc. Niższe przychody outdooru nie są zaskoczeniem, gdy się wspomni puste, niesprzedane tablice widoczne przy drogach. – Cała branża reklamowa zaliczyła spadek, a malejące zainteresowanie nośnikami outdooru było widoczne już w pierwszym kwartale – mówi Michał Maciejewski, junior sales executive w News Outdoor Poland. Grażyna Gołębiowska, dyrektor działu komunikacji marketingowej i PR w AMS SA, zauważa z nadzieją: –Ograniczenia budżetów reklamowych to także wynik odroczenia decyzji o rozpoczęciu kampanii na drugą połowę tego roku. IGRZ analizuje sprzedaż firm: AMS SA, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Grupa Ströer, News Outdoor Poland, BP Media, Business Consulting, CAM Media, Defi Poland, Gigaboard Polska, Mini Media/Publiprox, Warexpo, Żak.(DOK, 22.07.2009)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










