Polacy wrócili z Cannes bez nagród
28.06.2009, 16:00
Agencją roku 56. Międzynarodowego Festiwalu Reklamy w Cannes jest DDB Brasil z siedzibą w São Paulo, siecią roku – BBDO, a domem producenckim roku – Phenomena z Tajlandii.
Podczas finałowej gali festiwalu Cannes Lions, która odbyła się w sobotę, wręczono także Grand Prix w kategoriach Film oraz Tytanowe Lwy w kategorii Titanium and Integrated. W kategorii Film Grand Prix uhonorowano agencję Tribal DDB Amsterdam, za zrealizowaną dla koncernu Philips reklamę ”Carousel”. Ponadto w kategorii tej przyznano 23 Złote, 56 Srebrnych i 41 Brązowych Lwów. Grand Prix w kategorii Titanium and Integrated zdobyła organizacja Obama for America, którą uhonorowano za ubiegłoroczną kampanię prezydencką Baracka Obamy. Konkursowe jury przyznało ponadto trzy nagrody Titanium Lion (dla agencji Crispin Porter + Bogusky za kampanię Burger Kinga, Droga5 za kampanię dla Żydowskiej Rady Edukacji i Nauki oraz BBH New York za kampanię dla NYC & CO. oraz Warner Brothers), dwa Złote Lwy, cztery Srebrne i pięć Brązowych. Polskim agencjom nie przyznano żadnej nagrody. Mimo nominacji ich prace nie zostały wyróżnione w kategoriach Media, Outdoor, Radio i Design. W kategorii Media nominowana była grupa Change Integrated za kampanię ”Pomnik Onowałowa” dla preparatu na kaca SpecTab Jelfy SA. Nominacje otrzymały ponadto McCann Erickson – w kategorii Outdoor za kampanię ”Brud” dla Greenpeace Polska oraz Scholz & Friends – w kategorii Radio za spot przygotowany dla Mercedesa klasy S. Za projekt pomnika Onowałowa Change została także wybrana na short listę w kategorii Design. (www.canneslions.com) Zobacz spot(AW, ATS, MŁ, 28.06.2009)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










