TanGo – narzędzie do monitorowania skuteczności działań reklamowych
25.06.2009, 08:12
Internet Group i jego spółka zależna Webtel stworzyły TanGo - rozwiązanie technologiczne, które umożliwia prognozowanie, monitorowanie i analizę wpływu kampanii marketingowych we wszystkich mediach na konkretne wyniki sprzedaży.
Nową technologię jako pierwszy wdrożył dom mediowy PanMedia Western. TanGo to platforma, na której gromadzone są dane umożliwiające prognozowanie skuteczności poszczególnych form komunikacji reklamowej (do tej pory było to możliwe jedynie w Internecie). – Zrealizowały się nasze marzenia. Na bieżąco wiemy, jakie efekty odnosi zaplanowana przez nas w poszczególnych mediach kampania i na tej podstawie, jeszcze w trakcie jej trwania, możemy ją zmieniać – wyjaśnia Ewa Góralska, dyrektor zarządzająca PanMedia Western. System, który sprawdza się przede wszystkim przy kampaniach sprzedażowych, pozwala określić skuteczność reklam emitowanych w danych godzinach, dniach i w określonych kanałach. W PanMedia Western korzysta z niego już Provident. Dom mediowy widzi, na przykład, jaki ruch na infolinii Providenta generuje emisja spotu w danej stacji czy umieszczenie reklamy prasowej w danym tytule i na konkretnej stronie. Identyfikacja reklamy jest możliwa, bo w poszczególnych mediach może być podany inny numer infolinii albo operator przy telefonie pyta, gdzie konsument widział reklamę. Mariusz Kokoszkiewicz, dyrektor zarządzający Webtelu, podkreśla, że system posiada nieograniczone możliwości raportowania, które można dopasować do potrzeb określonego klienta lub domu mediowego. – Rozwiązanie może gromadzić różnorodne dane wskazujące na efektywność działań reklamowych, na przykład wyniki sprzedaży. Wszystko zależy od tego, jakie dane będą chcieli udostępnić klienci – tłumaczy Kokoszkiewicz. System pozwala także obliczyć koszt pozyskania jednego klienta przez komunikację w określonym medium. Internet Group prowadzi rozmowy z czterema kolejnymi domami mediowymi w sprawie zakupu TanGo. Zarząd Internet Group nie chciał ujawnić ceny narzędzia.(MAZ, 25.06.2009)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










