Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 24, 2009

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Na razie bez nagród dla Polaków w Cannes

Żadna z polskich agencji nie otrzymała jak na razie nagrody podczas tegorocznego 56. Międzynarodowego Festiwalu Reklamy w Cannes.

W kategorii Media nominowana była grupa Change Integrated za kampanię ”Pomnik Onowałowa” dla preparatu na kaca SpecTab Jelfy SA. Nominacje otrzymały także McCann Erickson – w kategorii Outdoor za kampanię ”Brud” dla Greenpeace Polska oraz Scholz & Friends – w kategorii Radio za spot przygotowany dla Mercedesa klasy S.
Za projekt pomnika Onowałowa Change została także wybrana na short listę w kategorii Desing i w tym przypadku jest jeszcze szansa na nagrodę. Będą one wręczane dopiero dziś wieczorem. Najwyższe trofea w kategoriach Media, Outdoor i Radio powędrowały do agencji z RPA i Japonii. Grand Prix w kategorii Outdoor przyznano TBWA\Hunt\Lascaris Johannesburg z RPA za kampanię ”Trilion dollar billboard” dla gazety ”The Zimbabwean”.
Celem działań było zwrócenie uwagi na problemy gospodarcze Zimbabwe rządzonego przez prezydenta Mugabe. Inflacja w kraju jest tak wielka, że pieniądze nie mają prawie żadnej wartości. Oklejenie billboardów walutą okazało się być tańszym sposobem niż drukowanie plakatów. Grand Prix w kategorii Media powędrowało do JWT Japan za kampanię ”Kit Kat mail”.
W ramach działań agencja przygotowała specjalnie obrandowany pakiet pocztowy, dzięki któremu studenci mogli przesłać sobie batonik wraz z życzeniami powodzenia na egzaminach. Pakiet można było kupić m.in. w urzędach pocztowych. Dzięki czemu firma Nestle, do której należy marka zyskała w Japonii dodatkowy kanał dystrybucji. Grand Prix w kategorii Radio dostała Network BBDO Johannesburg z RPA za spoty dla linii lotniczych Virgin Atlantic Airline. Natomiast japońska agencja Dentsu Tokyo dostała tytuł agencji mediowej roku. Tytuł Media Lions i Złotego Lwa otrzymał team z Universal McCann w Australii - Lauren Cassar, communications strategist i Tristan Burrell, media planner.

(MŁ, 24.06.2009)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.