Odwoływanie się reklamach do znanych marek niedozwolone
Właściciel oryginalnego znaku może żądać zakazu jego używania w reklamie porównawczej – zdecydował Europejski Trybunał Sprawiedliwości.
Trybunał odpowiedział w ten sposób na pytanie sądu brytyjskiego, który rozpatruje sprawę firmy L'Oréal przeciwko Ballure. Ta druga sprzedawała perfumy w opakowaniach przypominających markowe i określała je jako perfumy ”pachnące jak” produkty należących do L'Oréal marek Trésor, Miracle, Anaïs-Anaïs i Noa. Trybunał uznał, że producenci zapachów podobnych do znanych marek odnoszą korzyści handlowe ze sprzedaży swoich niskiej klasy odpowiedników markowych produktów m.in. dzięki odwoływaniu się przez ich producentów do renomowanych oznaczeń. – Wyrok dotyczy również polskich firm, które chciałyby reklamować swój produkt, wskazując na jego podobieństwo do znanych marek. Sygnał jest wyraźny: to niedozwolone – komentuje Marcin Fijałkowski z warszawskiej kancelarii Baker & McKenzie (kancelaria tej sieci reprezentuje L'Oréal w tej sprawie).(AO, 24.06.2009)










