Kolejny miesiąc spadały wpływy reklamowe rozgłośni
Cennikowe wpływy reklamowe rozgłośni radiowych, monitorowanych przez Expert Monitor, wyniosły w maju br. 178,2 mln zł. To o 8,4 proc. mniej niż w maju 2008 roku.
Spośród grup radiowych najwięcej zarobiły stacje Brokera FM SA – 57,1 mln zł (wzrost o 18,8 proc.). Stacje Eurozetu osiągnęły wpływy cennikowe na poziomie 44,3 mln zł (spadek o 21,8 proc.), ZPR SA – 38,7 mln zł (spadek o 12,7 proc.), Grupa Radiowa Agory – 19,1 mln zł (spadek o 17,3 proc.), a wszystkie stacje publiczne – 13,9 mln zł (spadek o 12,8 proc.). Wśród nadawców ogólnopolskich liderem jest RMF FM z wynikiem 50,2 mln zł (wzrost o 16,7 proc.). Radio Zet zarobiło cennikowo 36,4 mln zł (spadek o 26,6 proc.), Program III Polskiego Radia – 5,6 mln zł (spadek o 2,3 proc.), Program I – 2,4 mln zł (spadek o 33,5 proc.), Polskie Radio Euro – 22 tys. zł (wzrost o 8,3 proc.), a Program II – 12 tys. zł (spadek o 80 proc.). W grupie stacji ponadregionalnych liderem jest Eska Rock (rozgłośnia regionalna od czerwca ub.r.), która zarobiła 2 mln zł. Wpływy Tok FM wyniosły 1,5 mln zł (spadek o 35,6 proc.), RMF Classic – 1,1 mln zł (wzrost o 5,4 proc.), a nowej stacji Chilli Zet – 0,9 mln zł. Wśród sieci radiowych najwyższe wpływy miało Radio Eska – 33 mln zł (spadek o 13,4 proc.). Na drugim miejscu znalazły się Złote Przeboje - 15,4 mln zł (spadek o 13 proc.), a dalej: Audytorium 17 – 5,7 mln zł (spadek o 10 proc.), RMF Maxxx – 5,7 mln zł (wzrost o 43,4 proc.), Antyradio – 2,5 mln zł (spadek o 19,9 proc.). Źródło: Expert Monitor (wszystkie dane cennikowe netto, bez autopromocji).(KRZ, 19.06.2009)










