Internauci nie chcą oglądać spotów przy materiałach wideo
16.06.2009, 08:38
Materiały wideo w Internecie cieszą się większą popularnością, niż radio internetowe, ale internauci nie lubią reklam przed filmami wideo – wynika z badania gemiusAdHoc ”Radio internetowe i treści wideo w Internecie”.
Materiały wideo od 24 do 30 marca br. oglądało trzech na czterech (76 proc.) internautów, podczas gdy radia słuchało 61 proc. badanych. Spośród dostępnych treści wideo największą popularnością cieszą się teledyski, które ogląda 70 proc. użytkowników materiałów wideo w Internecie. Poza tym duży odsetek badanych ogląda filmy tworzone przez innych internautów (59 proc.), zwiastuny filmowe, filmy lub seriale (40 proc.), wypowiedzi i komentarze (36 proc.) oraz relacje z wydarzeń (34 proc.). 15 proc. użytkowników Internetu nigdy nie korzystało ani z przekazu audio, ani wideo w sieci. W badaniu sprawdzono też stosunek internautów do reklam w materiałach wideo. Z tą formą reklamy spotkało się 73 proc. internautów, którzy kiedykolwiek oglądali materiały wideo. Najlepiej zapamiętane zostały reklamy usług telekomunikacyjnych, ubezpieczeniowych i finansowych oraz samochodów lub artykułów motoryzacyjnych. Internauci negatywnie oceniają takie spoty - aż 2/3 badanych aktywnie unika z nimi kontaktu (poprzez rezygnację z dalszego oglądania materiału wideo lub próby przewinięcia reklamy). Co piąty w czasie emisji reklamy zajmuje się czymś innym. Jedynie 15 proc. badanych zadeklarowało gotowość do obejrzenia chociaż fragmentu spotu reklamowego. Pomimo to zdecydowana większość odbiorców (69 proc.) godzi się na obecność reklam w zamian za możliwość oglądania darmowych treści wideo. Gotowość do płacenia za wolne od reklam materiały wideo wyraził jedynie co 10. użytkownik treści wideo w Internecie. Badanie zostało zrealizowane za pomocą ankiet (zebrano 1 tys. wypełnionych ankiet) emitowanych od 24 do 30 marca br.(KRZ, 16.06.2009)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










