Główne telewizje w maju traciły widzów
02.06.2009, 08:27
Z danych AGB Nielsen Media Research wynika, że łączny udział TVP 1, TVP 2, Polsatu i TVN-u w rynku wyniósł w maju 67,9 proc. i był niższy od udziału osiągniętego rok wcześniej – 72,9 proc.
Liderem w maju była Jedynka, którą wybierało średnio 21,3 proc. widzów (w maju ub.r. 22,6 proc.). Druga była Dwójka – 16,2 proc. (17,3 proc.), która nieznacznie wyprzedziła TVN – 16,1 proc. (17,7 proc.). Udział Polsatu wyniósł 14,3 proc. (15,3 proc.). Również w podsumowaniu sezonu wiosennego (marzec-maj) liderem pozostała Jedynka z udziałem 21,5 proc. (w ub.r. 22,3 proc.). Drugie miejsce zajął TVN, który wybierało 16,7 proc. widzów (18,4 proc.), trzecie Dwójka – 15,9 proc. (17,0 proc.), a czwarte Polsat – 14,9 proc. (15,2 proc.). W grupie komercyjnej liderem wiosny był TVN, który oglądało 18 proc. widzów w wieku 16-49 lat (w ub.r. było to 19,4 proc.). Udział TVP 1 wyniósł 17,52 proc. (19 proc.), a Polsatu – 17,48 proc. (18 proc.). Najmniej osób w grupie komercyjnej przyciągała wiosną Dwójka – oglądało ją 14,7 proc. widzów (15,6 proc.).(RUT, 02.06.2009)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










