"Newsweek Polska" udostępnił serwis mobilny
Wczoraj na stronie Lajt.newsweek.pl uruchomiono mobilną wersję serwisu internetowego Newsweek.pl. Jest to pierwszy taki serwis na komórki uruchomiony przez wydawcę tygodnika opinii.
Projekt przygotował tygodnik ”Newsweek Polska” (Axel Springer Polska) we współpracy z producentem telefonów komórkowych, firmą Samsung. Dostęp do Lajt.newsweek.pl mają wszyscy użytkownicy telefonów komórkowych z dostępem do Internetu. Obecnie znajdują się w nim codziennie aktualizowane informacje w sześciu głównych działach: Polska, Świat, Biznes, Kultura, Społeczeństwo i Nauka. Posiadacze dotykowych telefonów komórkowych firmy Samsung mają bezpośredni dostęp do mobilnego serwisu poprzez widget, czyli miniaplikację uruchamiającą w telefonie komórkowym wybrane funkcje lub treści online. Widget bezpłatnie mogą pobrać na razie użytkownicy kilku modeli telefonów Samsung (Omnia, F480, Pixon, Avila i Ultra Touch). W kolejnych dotykowych modelach widget będzie domyślnie zainstalowany przez producenta. ”Newsweek Polska” i Samsung Mobile planują wprowadzenie nowych widgetów, niezwiązanych z serwisem Lajt.newsweek.pl, oraz rozszerzenie treści serwisu o kolejne kategorie tematyczne. – Do końca roku chcemy uruchomić kilkanaście widgetów. W ciągu miesiąca w serwisie Lajt.newsweek.pl powinna się natomiast pojawić nowa kategoria Sport – mówi Tomasz Sofuł, zastępca dyrektora marketingu tygodnika ”Newsweek Polska” i miesięcznika ”Forbes”. Uruchomienie serwisu Lajt.newsweek.pl wspiera kampania autopromocyjna w tytułach własnych wydawcy. Kreację przygotowała agencja BBDO Warszawa.(AW, 02.06.2009)










