Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 28, 2009

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wpłynęła skarga na reklamę Lay’s Strong

Frito Lay, właściciel marki chipsów Lay’s Strong, uważa, że miał prawo bez zgody Grupy Żywiec, która jest właścicielem piwa Strong, wykorzystać to słowo w nazwie produktu i kampanii. Do Rady Reklamy wpłynęła już pierwsza skarga na reklamę.

Przedwczoraj Grupa Żywiec wydała oświadczenie, że nie ma nic wspólnego z Lay’s Strong i prowadzoną kampanią produktu. Browar uważa, że czcionka i kolorystyka słowa Strong mogłaby na to wskazywać. Poza tym reklama chipsów sugeruje, że pasują one do piwa. Bohater spotu mówi: ”Nie trzeba tak wiele, by się dobrze zabawić. Wystarczy fajna paczka i coś ostrzejszego (...). Lepiej popić”. W tle słychać stuk butelek. W reklamie zewnętrznej paczki chipsów przypominają kształtem szklanki do piwa, a wychodzące z nich chipsy - piankę. Małgorzata Skonieczna, dyrektor ds. korporacyjnych Frito Lay, przyznaje, że pomysł produktu i kampanii leży po stronie producenta chipsów. Lay’s Strong są nowym produktem firmy, skierowanym do mężczyzn, a słowo Strong ma oznaczać intensywność smaku i to, że chipsy są grubo krojone. – Mieliśmy prawo do wykorzystania słowa Strong, bo jest ono często stosowane, tak jak na przykład woda mineralna. Poza tym czcionka w nazwie chipsów jest zupełnie inna od tej na etykietach piwa. Nie można tu mówić o naruszeniu prawa do znaku towarowego – wyjaśnia Małgorzata Skonieczna. Grupa Żywiec nie podjęła na razie żadnych działań prawnych. Do Rady Reklamy wpłynęła już pierwsza skarga na reklamę Lay’s Strong. Konsument zauważa, że reklama chipsów sugeruje spożywanie piwa. Małgorzata Skonieczna tłumaczy, że hasło kampanii ”Lepiej popić” odnosi się ogólnie do napojów i dołączone jest do kampanii tego właśnie produktu, bo jest on pikantny. Skonieczna przyznaje jednak: - Produkt skierowany jest do mężczyzn, dlatego zastosowaliśmy inną od dotychczasowej komunikację. Reklamę przygotowała agencja BBDO Warszawa.

(MAZ, 28.05.2009)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.