Spot autorstwa Fat Baby zachęca Polaków do udziału w eurowyborach
W weekend w Telewizji Polskiej ruszyła kampania zachęcająca Polaków do udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego.
Reklamę przygotowała agencja Fat Baby. Bohaterem spotu jest europoseł pakujący koszule do walizki. Lektor informuje: ”7 czerwca wybierzemy tych, którzy do Brukseli zabiorą nasze sprawy. Czy będzie to bezpieczeństwo?” - wtedy w filmie pojawia się policjant i wkłada do walizki policyjny lizak; ”...czy też ochrona środowiska” -do pokoju wchodzi chłopak i pakuje do walizki roślinę; ”...a może lepiej, by były to sprawy związane z równouprawnieniem kobiet” - widać dziewczynę, która ściąga stanik spod bluzki i także wkłada go do walizki. Po słowach lektora ”...albo pomoc dla wsi” - wchodzi mężczyzna i dokłada do bagażu bochen chleba. Poprzez ten pomysł Urząd Komitetu Integracji Europejskiej, który zlecił kampanię, przekonuje, że w PE ważą się sprawy ważne dla Polaków i dlatego powinni głosować w wyborach. Spot będzie emitowany do 4 czerwca. Wkrótce ruszy też kampania radiowa z okazji 5-lecia przynależności Polski do UE. Reklamy również przygotowała Fat Baby. Łączny koszt produkcji i emisji spotu telewizyjnego oraz pięciu różnych spotów radiowych to około 300 tys. euro. Działania finansowane są ze środków Komisji Europejskiej.(MŁ, 18.05.2009)










