Wirtualna Polska nie będzie już wirtualnym operatorem komórkowym
Wirtualna Polska SA wycofuje się ze świadczenia usługi wirtualnego operatora telefonii komórkowej.
Na stronie internetowej Wpmobi.pl pojawił się komunikat informujący o tym, że na koniec maja br. planowane jest zakończenie działalności sieci WPmobi. Paweł Góra, kierownik działu projektów telekomunikacyjnych w Wirtualnej Polsce, nie chciał skomentować ”Presserwisowi” tej decyzji. W oświadczeniu spółka stwierdziła: ”Zgodnie z przyjętą strategią Grupy TP (Wirtualna Polska jest jej częścią – przyp. red.) koncentrującą się na konsolidacji usług telekomunikacyjnych pod marką Orange, Wirtualna Polska SA podjęła decyzję o wycofaniu się ze świadczenia usług telekomunikacyjnych w modelu MVNO pod marką WPmobi. Celem Wirtualnej Polski jest skupienie zasobów spółki wokół jej core businessu – rozwoju portalu i oferty dla reklamodawców”. Sieć WPmobi działała od sierpnia 2007 r., a sprzedaż kart SIM odbywała się jedynie przez Internet. Katarzyna Halicka z zespołu komunikacji Wirtualnej Polski nie ujawnia, ilu abonentów korzystało z usługi, zasłaniając się klauzulą poufności, która zawarta była w umowie z PTK Centertel (WPmobi korzystało z jego infrastruktury). – MVNO to trudny rynek. Ciężko się na nim przebić. Zapewne zakładali, że będzie im łatwiej zdobyć klientów – komentuje decyzję Wirtualnej Polski Rafał Napłoszek, menedżer Avon Mobile, usługi wirtualnego operatora świadczonej przez firmę kosmetyczną Avon. Zamiar uruchomienia usługi MVNO deklaruje wciąż GG Network SA, właściciel komunikatora Gadu-Gadu. – Przywiązujemy do tego projektu dużą wagę –zapewnia Jarosław Rybus, rzecznik GG Network. Dodaje, że usługa zostanie zaoferowana klientom w pierwszym półroczu br. Wirtualnym operatorem nie stały się dotąd, pomimo zapowiedzi, Multimedia Polska SA. Michał Rosiak, starszy specjalista ds. kontaktów z mediami, informuje, że firma zastanawia się nad zaoferowaniem telefonii mobilnej w innym modelu, ale szczegółów nie ujawnia. Usługę MVNO świadczy natomiast Cyfrowy Polsat SA, choć ostatnio zmienił model sprzedaży usługi. Firma zdecydowała się sprzedawać ją wyłącznie klientom usługi telewizyjnej. Cyfrowy Polsat nie zamierza również wspierać projektu kampaniami reklamowymi. Na koniec ub.r. z usługi wirtualnego operatora Cyfrowego Polsatu korzystało 39 tys. użytkowników, z czego 36 tys. to byli klienci prepaidowi. W Polsce MVNO świadczy kilkanaście podmiotów.(KOZ, 06.05.2009)










