Pierwsze nominacje w Polskim Konkursie Reklamy KTR
23.04.2009, 08:22
Wczoraj minął półmetek obrad jury szóstej edycji Polskiego Konkursu Reklamy KTR 2009.
Jury pod przewodnictwem Matiasa Palm-Jensena, creative presidenta sztokholmskiej agencji Farfar, będzie pracowało do 23 kwietnia. Oceni prace w dziesięciu kategoriach: Reklama film, Reklama radio, Reklama drukowana, Design, Active Advertising, Media interaktywne, Warsztat TV/Radio, Fotografia, Ilustracja, Kampania. Do nagród nominowano już prace w czterech kategoriach. W Fotografii 15-osobowe jury pod przewodnictwem Iwony Kluszczyńskiej i Wojciecha Dagiela (McCann Erickson) spośród 67 zgłoszonych prac nominowało 25. – Prace były na wysokim poziomie. Nasz rynek fotografii reklamowej wciąż się rozwija i może konkurować z fotografiami z innych krajów – uważa Maria Mikołajewska, art buyer w agencji PZL. W kategorii Ilustracja pracowało 12 jurorów pod przewodnictwem Tomasza ”Trusta” Truścińskiego, rysownika. Spośród 59 prac nominowano do nagród 18. - Powaliła mnie mała liczba zgłoszonych ilustracji i generalnie słabiutki poziom. Nic poza jednym zgłoszeniem nie zrobiło na mnie dużego wrażenia – ocenia Maciej Krzywicki, senior art director z Scholz & Friends. W kategorii Design, którą opiekuje się działający w Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR Klub Brand Design, nominowano 25 prac pośród 57 zgłoszonych. – Jury miało duży problem z wyborem i przyznaniem nagród – wyjaśnia Maciej Konopka, creative director w Brandy. W kategorii Active Advertising przewodniczącym jury był Jacek Pawlak, managing & creative director w Touchpoint RC. Spośród 34 zgłoszonych prac nominowano 11. Ogłoszono także nominacje do odbywającego sie w ramach Polskiego Konkursu Reklamy KTR konkursu Young Creatives PR. Z dziesięciu teamów zakwalifikowanych do drugiego etapu nominowano cztery: Katarzynę Fabjaniak i Aleksandrę Boćwińską z agencji On Board PR, Jakuba Zajdla i Hannę Waśko z agencji Raczkiewicz Chenczke Consultants, Katarzynę Moszkowską i Adę Konczalską z agencji Glaubicz Garwolińska Consultans oraz Magdalenę Łazicką i Anikę Paliszewską z Multi Communications. Nagrodami dla zwycięzcy w tej kategorii jest wyjazd na festiwal do Cannes. Wyniki całego konkursu KTR – czyli które prace spośród nominowanych otrzymają nagrody - zostaną ogłoszone 29 kwietnia. (więcej)(MAZ, 23.04.2009)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










