Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 20, 2009

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej przeciw ograniczeniom ustawy o partiach

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej protestuje przeciwko zapisom ustawy o partiach politycznych, ponieważ ogranicza wielkość nośników outdooru dopuszczonych do wykorzystania w kampanii wyborczej.

Przedstawiciele Izby uważają, że ustawa o partiach politycznych narusza przepisy konstytucji oraz innych obowiązujących obecnie aktów prawnych, między innymi ustawy o swobodzie działalności gospodarczej. Dyskryminuje jedno z mediów publicznych z korzyścią dla pozostałych. ”W żaden sposób prawnie dopuszczalny nie jest uzasadnione wprowadzenie (...) ograniczeń w możliwości korzystania z plakatów i haseł wyborczych czy propagujących statutową działalność partii politycznych, do wymiarów 2 mkw.” – czytamy w uzasadnieniu. Izba przekonuje, że ustawa preferuje z jednej strony mniejszych przedsiębiorców, w tym głównie niewielkie agencje reklamowe, posiadające kilka czy kilkanaście małych nośników reklamowych (”trudno nawet tu mówić o dużych nośnikach reklamowych, skoro najbardziej popularny nośnik reklamy zewnętrznej tzw. billboard ma powierzchnię ekspozycyjną 12 mkw.”), a z drugiej także reklamy telewizyjne, radiowe i w mediach elektronicznych. Izba zaapelowała o dokonanie zmian w zapisach ustawy.

(DOK, 20.04.2009)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.