”Focus” w nowej odsłonie graficznej i z nowymi działami
Od majowego wydania miesięcznik popularnonaukowy ”Focus” (G+J Polska) ukazuje się w odświeżonej szacie graficznej i z nowymi działami.
Największe zmiany graficzne widać na okładce magazynu. Powiększono logo, nad którym umieszczono pasek prezentujący najciekawsze materiały danego wydania. Stałym elementem okładki jest teraz informacja o publikacji z brytyjskiego tygodnika ”New Scientist”, z którym ”Focus” współpracuje od sierpnia ub.r. Wewnątrz magazynu zmodyfikowano natomiast nawigację. Wprowadzono dział Psychologia (m.in. z publikacjami z ”New Scientist”), który współtworzą zapraszani na łamy naukowcy i dziennikarze naukowi. Nowością jest też dział Architektura (z projektami i prototypami budynków XXII wieku, m.in. gmachów, które same zasilają się w energię), a także rubryka Zdjęcie miesiąca. Z ”Focusa” znikną natomiast materiały historyczne. W portfolio wydawnictwa jest bowiem miesięcznik ”Focus Historia”, gdzie czytelnicy mogą znaleźć takie teksty. Zmiany nie wpłynęły na cenę pisma (6,99 zł). Relaunch wspiera kampania reklamowa w Internecie (Wirtualna Polska, Gazeta.pl, Focus.pl) oraz prasie (”Wprost”, ”Przekrój”). Za kreację i planowanie mediów odpowiada wydawca we własnym zakresie. Średnie rozpowszechnianie płatne razem tytułu w ub.r. wyniosło 120 013 egz. (dane ZKDP).(AW, 17.04.2009)










