Starlink szacuje, że w 2009 roku rynek reklamowy wzrośnie najwyżej o 3 proc.
18.02.2009, 11:18
Rynek reklamowy wzrósł w 2008 roku o 12 proc. w stosunku do 2007 roku i osiągnął wartość 7,7 mld zł. W tym może to być zaledwie 3 proc. – wynika z ostatniego raportu domu mediowego Starlink.
W ub.r. szacowana wartość rynku reklamowego wyniosła 7,71 mld zł, podczas gdy w roku 2007 było to 6,89 mld zł. Specjaliści ze Starlinka spodziewają się, że w 2009 roku wzrost może wynieść nie więcej niż 3 proc. Jak zaznaczyła Lidia Kacprzycka, dyrektor generalna Starlinka, wiele zależy od tego, czy obecne deklaracje reklamodawców znajdą pokrycie w rzeczywistości i czy ich wydatki, zwłaszcza w drugiej połowie br., nie będą niższe od zapowiadanych. Najwyższą dynamiką w ub.r. (w porównaniu z rokiem 2007) cechowały się: reklama kinowa (wzrost o 32 proc.), internetowa (wzrost o 31,2 proc.) oraz telewizyjna (14,5 proc.). Poniżej średniej rynkowej rosły nakłady na reklamę w dziennikach (o 2 proc.), w outdoorze (3,9 proc.), w magazynach (4,2 proc.) oraz w radiu (9,7 proc.). Największą dynamiką charakteryzowały się sektory reklamowe: finanse (33 proc.), telekomunikacja (16 proc.), czas wolny (16 proc.) i motoryzacja (14 proc.). Tylko w jednym sektorze - media, książki, CD i DVD - nastąpiło zmniejszenie inwestycji (o 0,5 proc.).(MŁ, 18.02.2009)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










