Rośnie popularność Kubicy i Boruca, spada Małysza
12.02.2009, 08:25
Tyskie, Orange i Telekomunikacja Polska SA to trzy najpopularniejsze marki sponsorujące wydarzenia i dyscypliny sportowe w naszym kraju - wynika z raportu "Sponsoring Monitor 2008/2009" instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia.
Na markę piwa Tyskie wskazało 16,4 proc. respondentów, na Orange 15,5 proc., a na Telekomunikację Polską – 12,9 proc. W czołowej dziesiątce znalazły się także marki: Plus, Lech, Adidas, Orlen, Era, Red Bull i Coca-Cola. Najpopularniejszym sportowcem pozostaje skoczek narciarski Adam Małysz (59 proc. wskazań), lecz w ub.r. jego spontaniczna znajomość wśród Polaków zmalała o 9 proc. w porównaniu z 2007 rokiem. Na drugim miejscu uplasował się kierowca Formuły1 Robert Kubica – 44 proc. (wzrost o 6 proc.), a na trzecim bramkarz Artur Boruc - 43 proc. (wzrost o 11 proc.). Co ciekawe, w czołowej piętnastce najpopularniejszych sportowców znaleźli się ci, którzy zakończyli karierę sportową (Robert Korzeniowski, Przemysław Saleta, Mariusz Czerkawski, Dariusz Michalczewski). Z badania wynika również, że aż 92 proc. Polaków czerpie wiedzę o sporcie z telewizji. Internet wskazało 37 proc. ankietowanych, znajomych - 34 proc., radio lub prasę - 33 proc. W 2008 roku o 4 proc. spadło zainteresowanie Polaków sportem (44 proc.). Autorzy badania tłumaczą to słabymi wynikami polskich sportowców na Euro 2008 i podczas igrzysk olimpijskich w Pekinie. Wśród dyscyplin sportowych nadal największą popularnością cieszą się: piłka nożna -64 proc. (spadek o 2 proc. wobec 2007 roku), skoki narciarskie - 45 proc. (spadek o 12 proc.), Formuła 1 - 45 proc. (wzrost o 14 proc.) i siatkówka 38 proc. (spadek o 5 proc.). Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej grupie 1235 respondentów.(ZAW, 12.02.2009)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










