Plany Point Group wobec ”Rzeczpospolitej”
Prezes Platformy Mediowej Point Group SA w długim liście do inwestorów pisze, co zmieni w ”Rzeczpospolitej”, gdy jego spółka ją przejmie.
Michał Lisiecki, prezes Point Group, w piśmie do akcjonariuszy napisał, że jego spółka w stawce wydawnictw ubiegających się o przejęcie PW Rzeczpospolita SA uchodzi za Dawida, ale ”nasza determinacja oraz strategia, jaką przygotowaliśmy dla marki »Rzeczpospolita«, czynią nas bardzo poważnym konkurentem w tej transakcji”. Ujawnia, jakie ma plany co do ”Rzeczpospolitej”, choć dopiero 18 marca upływa termin złożenia ostatecznych ofert zakupu 85 proc. udziałów w PW Rzeczpospolita (ma 49 proc. udziałów w Presspublice, wydającej ”Rzeczpospolitą”). Mogą je złożyć tylko cztery podmioty wybrane przez ministra skarbu państwa (oprócz Point Group Axel Springer Polska, Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe SA, Respekt Media). Lisiecki uważa, że najważniejszym zadaniem wydawcy będzie przywrócenie dziennikowi ”wizerunku zaufanego informatora i wyważonego komentatora”. Pisze, że komentatorami ”Rzeczpospolitej” powinni być ”niezależni eksperci i profesjonaliści, a nie ideolodzy czy politrucy tej czy innej orientacji politycznej”. Jego zdaniem ”Rzeczpospolita” oddaliła się ”od wzorca z połowy lat 90., z bezstronnego, obiektywnego komentatora stając się zaangażowanym uczestnikiem debaty politycznej w Polsce i wystawiając na szwank swoje dobre imię i markę”. – Każdy ma prawo pisać co chce, ale takie wypowiedzi osoby ubiegającej się o udziały w dzienniku opiniotwórczym świadczą o jej niedojrzałości. Co innego gdyby chodziło o pismo z segmentu prasy kolorowej lub bulwarowej – komentuje Paweł Lisicki, redaktor naczelny ”Rzeczpospolitej”. Prezes Point Group chce, aby ”Rzeczpospolita” stała się ”silną, rzetelną gazetą ekonomiczną o orientacji prorynkowej i przejrzystym światopoglądzie”, odpowiednikiem ”Financial Times”. Chce też poszerzyć jej działalność internetową, tworząc serwisy ekonomiczne dla biznesu. Ujawnił, że budżet Presspubliki na 2008 rok zakładał osiągnięcie przychodu w wysokości 333 mln zł i zysku operacyjnego w wysokości 6,3 mln zł.(GK, 06.02.2009)










